۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85099211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین بیش از یکهزار دستگاه کمباین برای برداشت محصولات کشاورزی در لرستان

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکهزار و ۱۹۲ دستگاه کمباین برای برداشت محصولات تابستانی از جمله گندم، جو و کاملینا تامین شده است.

به گزارش ایرنا سیدعماد شاهرخی روز سه شنبه در جلسه ستاد برداشت "کاملینا" افزود: ۳۹۲ دستگاه کمباین بومی و حدود ۸۰۰ دستگاه کمباین مهاجر برای برداشت محصولات کشاورزی استان تامین شده است و برداشت محصولات از ۲۰ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود.

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی لرستان تلاش می کند ریزش برداشت محصولات زراعی کمتر از پنج درصد باشد که در این زمینه، علاوه بر بهره گیری از فناوری روز در مراحل برداشت، لازم است کارشناسان، روش های فنی وآموزشی در حوزه برداشت را به کشاورزان انتقال دهند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۷۰هزارتن گندم به سیلوهای استان تحویل داده شد ادامه داد: پیش بینی می شود سال زراعی جاری به دلیل شرایط داشت و کاشت مناسب و بارندگی مطلوب، تولید این محصول به ۳۴۰هزار تن برسد.

شاهرخی گفت: انتظار می رود با برنامه‌ ریزی های صورت گرفته، از۲۴۰ هزار هکتارگندم آبی و دیم،۱۳۰ هزار هکتار جو آبی و دیم و بیش از ۱۰ هزار هکتار کشت دانه های روغنی، برداشت متمایزی نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در لرستان ۸۰۰ هزار هکتار است که تنها ۲۰۰ هزار هکتار آن آبی می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha