۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85099258
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۳۸۸ هزار و ۹۹۹ نسخه کتاب از کتابخانه‌های گلستان به امانت برده شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های گلستان گفت: از مجموع یک میلیون و ۱۸ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های استان، در یک‌سال گذشته ۳۸۸ هزار و ۹۹۹ نسخه توسط اعضا به امانت برده شد.

به گزارش ایرنا، حاج‌آخوند عبدالحی میرزاعلی روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: کتابخانه‌های گلستان ۵۰ هزار و ۴۰۲ عضو فعال دارند.

وی بیان کرد: اداره کل کتابخانه های استان گلستان متشکل از ۷۷ باب نهادی، مشارکتی و مستقل است که ۶۳ باب آن نهادی، ۲۹ باب روستایی، ۳۵ باب شهری و یک باب کتابخانه مستقل در روستای بالاجاده کردکوی است.

میرزاعلی افزود: چهار شهر قرق، سنگدوین، دوزین و گلیداغ فاقد کتابخانه هستند که با همکاری فرمانداران، بخشداران و شهرداری ها امیدواریم به زودی در این شهرها هم کتابخانه راه‌اندازی شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های گلستان گفت: در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۳۷ هزار و ۳۹۹ نفر از استان شرکت کردند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۳۸ نفر به صورت الکترونیک و هزار و ۲۵۹نفر هم مددجوی زندان بودند.

آخوند میرزاعلی افزود: در این جشنواره ۱۹ هزار و ۵۵۸ نفر از بانوان و ۱۷ هزار و ۷۴۱ نفر از آقایان شرکت کننده بودند.

وی اظهار داشت : آموزش و پرورش با ۳ هزار و ۳۱ نفر، سازمان زندان ها با هزار و ۲۵۹ نفر و دادگستری و شورای حل اختلاف با ۴۷۹ نفر بیشترین استقبال را از دستگاه های اجرایی استان گلستان داشتند.

وی بیان کرد: در جشنواره سال گذشته ۴۰۶ نفر برگزیده استانی و ۴ نفر برگزیده ملی این جشنواره شدند و برای تمام کارکنان دستگاه های اجرایی گواهی شرکت در جشنواره صادر شد.

وی اظهار داشت: گلستانی ها برای شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی هم تا پایان خرداد فرصت شرکت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha