۱۹۰ هزار مترمربع طرح نیمه‌تمام ورزشی در لرستان وجود دارد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ۵۰ پروژه نیمه تمام ورزشی با مساحت ۱۹۰ هزار مترمربع در استان وجود دارد که در صورت تکمیل آنها ۱۱ سانتیمتر به سرانه ورزشی‌ اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید آرش قیاسیان روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اکنون سرانه ورزشی لرستان ۶۱ سانتیمتر است و ۳۹ سانتیمتر با میانگین کشوری فاصله دارد که تعجیل در اجرای پروژه‌ها نیازمند توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیگیری مستقیم از طریق وزیر ورزش و جوانان می‌باشد.

وی ادامه داد: در سفر آذرماه سال ۱۴۰۰ رییس جمهور به لرستان ۹ مصوبه با ۱۴ پروژه و ۱۸۴ میلیارد تومان اعتبار در زمینه ورزش به تصویب رسید تا با اعتبار اختصاص یافته، نسبت به تکمیل طرح‌های نیمه تمام و بهسازی اماکن ورزشی استان اقدام شود.

قیاسیان با تاکید بر اینکه طرح های با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت تکمیل قرار دارند گفت: مجموعه ۱۰ هکتاری سبزی پرور در جنوب شرقی خرم‌آباد اهدایی خانواده شهدا به جامعه ورزشی است که فعالیت تمامی رشته ها در این مجموعه ساماندهی شده و قرار است طبق فراخوان، کاربری تمام آن ورزشی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان ادامه داد: ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بوکس استان هزینه شده است و میزبانی مسابقات تیم ملی جوانان ۲۲ اردیبهشت ماه در این مجموعه انجام خواهد شد.

قیاسیان با اشاره به اینکه ورزش و جوانان لرستان توان تامین هزینه و نگهداری اماکن ورزشی را ندارد اضافه کرد: این امر باید به بخش خصوصی و سرمایه گذاران واگذار شود که تاکنون نیمی از اماکن واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره ازدواج در لرستان از چهار به ۱۰ مرکز افزایش یافته است ادامه داد: سه‌هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج طی سال گذشته به ۲۳ هزار و ۹۳۹ نفر در استان پرداخت شده است در حالیکه سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۷ هزار و ۶۹۷ متقاضی برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت نام کردند و ۲ هزار و ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۳ هزار و ۸۱۸ لرستانی پرداخت شد.

قیاسیان اضافه کرد: اکنون پنج هزار و ۲۴۴ نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج از بانک های لرستان هستند و این تعداد مربوط به افرادی است که تعیین شعبه شده اند.

وی با بیان اینکه همکاری بین بخشی طی سال گذشته، موجب کاهش بسیاری از هزینه‌ها در مسابقات مختلف شده است افزود: سال گذشته بودجه حوزه جوانان لرستان یک میلیارد تومان بود و امسال ۷۰۰ میلیون تومان می‌باشد که در این راستا با ۶۰ سازمان مردم نهاد قرارداد های مختلف به امضا رسیده است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز گفت: اصحاب رسانه صدای گویای مردم هستند بنابراین تبیین وضعیت عرصه های مختلف توسط مدیران ضروری است.

مجید منعمی افزود: برگزاری نشست های خبری ابتکار خوبی است که باید تداوم داشته باشد بنابراین انتظار می رود رسانه‌های استان، پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری هر چه بهتر نشست ها ارایه دهند تا نقاط قوت و ضعف شناسایی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha