۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۵:۲۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85099877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 شهر عسقلان در جنوب سرزمین های اشغالی زیر موشک گروه های مقاومت

تهران-ایرنا- گروه های مقاومت فلسطینی بامداد چهارشنبه و به دنبال موج دوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهر عسقلان در جنوب سرزمین های اشغالی را در اقدامی تلافی جویانه موشک باران کردند.

به گزارش ایرنا از رسانه های فلسطینی، این شهر که در ۲۰ کیلومتری جنوب سرزمین های اشغالی و در مجاورت غزه قرار دارد، برای نخستین بار از دیروز سه شنبه که بار هدف قرار گرفت.

به دنبال موج موشکی به عسقلان، «آلموگ بوکر» رئیس شهرداری این شهر دستور دارد پناهگاه‌ها برای پناه بردن صهیونیست‌ها از بیم این حملات باز شود.

در پی این حملات موشکی و راکتی به عسقلان همچنین یک مرکز صنعتی نیز در نتیجه شلیک موشک خسارت دیده است.

همچنین «علومیم» دیگر منطقه‌ای است که هدف حمله موشکی قرار گرفته و پیش از آن نیز صدای آژیر خطر شلیک موشک در آن شنیده شد.

همچنان صدای آژیر خطر شلیک موشک در شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه به گوش می رسد.

این موشک باران به دنبال موج دوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه صورت گرفت.

بالگردهای رژیم صهیونیستی ۴ موشک به سوی یک پایگاه مقاومت در غرب غزه شلیک کردند.

هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی همچنین به مراکز متعلق به مقاومت در بیت لاهیا در شمال نوار غزه نیز حمله کردند.

از سوی دیگر خبرها حکایت از آن دارد که رژیم صهیونیستی یک دیده بانی مربوط به مقاومت فلسطین در اردوگاه آوارگان الشاطئ در غرب شهر غزه را بمباران کرد.

پیش از آغاز موج دوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش این رژیم در بیانیه مدعی شد که حملات فشرده و سنگین ارتش در پاسخ به شلیک موشک از نوار غزه به درون سرزمین‌های اشغالی صورت می گیرد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی مدعی شد که یک مجتمع را بمباران کرده است که حماس به عنوان پایگاهی برای آموزش از آن استفاده می کرده است.

این رژیم با فرار از زیر بار مسؤولیت، جنبش حماس را مسؤول حوادث جاری در نوار غزه دانست و در ادامه هشدارهای پوچ و توخالی افزود: این گروه هزینه نقض اقدامات امنیتی علیه اسرائیل را پرداخت خواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این تهاجم با هدف آسیب رساندن به توان حماس برای تقویت و تجهیز به سلاح صورت می گیرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سه شنبه شب نخستین تهاجم هوایی به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کردند.

طبق برآورد منابع صهیونیستی از بامداد روز سه شنبه تاکنون ۷۰ موشک از غزه به سرزمین های اشغالی شلیک شده است.

منابع عبری زبان گزارش دادند که به دنبال این موشک تاکنون یک شهرک نشین ۴۶ ساله و یک زن صهیونیستی ۶۳ ساله در نتیجه شلیک راکت‌های مقاومت زخمی شدند.

به دنبال این حملات، گزارش‌های تأیید نشده از شهادت دو فلسطینی حکایت دارد، هرچند که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه رسما اعلام کرد که تا این لحظه کسی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت نرسیده است.

این حمله پس از آن صورت می گیرد که پایگاه خبری عبری زبان واللا سه شنبه شب اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای حمله گسترده به غزه آماده می‌کند و شاید این حمله امشب انجام گیرد.

ساعاتی پیش نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از فرماندهان وزارت جنگ خواست که به حملات راکتی و موشکی نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی پاسخ دهند.

وی گفته که ارتش این رژیم بمدت یک یا دو روز به سوی تشدید حملات علیه نوار غزه پیش خواهند رفت.

گروه‌های مقاومت فلسطین سه‌شنبه شب نیز در مجموع ۳۷ موشک راهی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جنوب فلسطین اشغالی کردند.

این حملات راکتی سه شنبه به دنبال شهادت شیخ «خضر عدنان» در زندان‌های رژیم صهیونیستی انجام گرفت و طی آن شهرک‌های صهیونیست‌نشیبن «سدیروت»، «نیر عام»، «ایرز»، «ایبیم» و «شعار هنیگیف» هدف قرار گرفته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha