۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 5200
کد خبر: 85099924
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شهرستان رباط کریم در حوزه مخاطرات طبیعی نیازمند اقدامات ویژه است

رباط کریم - ایرنا - مدیرکل بحران استانداری تهران گفت: باتوجه به ویژگی‌های شهرستان رباط کریم و ظرفیت‌های موجود و همچنین خطرات محتمل بر این شهرستان در حوزه مخاطرات طبیعی نیازمند اقدامات ویژه‌ای است.

به گزارش ایرنا، حامد یزدی فر شامگاه سه شنبه‌ در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان رباط کریم اظهار داشت: آمادگی و اقدامات پیشگیرانه و همچنین نگاه به موضوعات مقابله ای قبل از وقوع بحران در شهرستان رباط کریم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌است.

وی افزود: بررسی موضوعات پیشگیرانه و همچنین نگاه ویژه به موضوعات مقابله ای و پاسخ در مواقع بحران در این شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است ومجموعه فرمانداری ومدیریت فماندار در حوزه‌های مختلف بحران باعث شده شهرستان موفقیت های بهتری کسب کند.

یزدی مهر با بیان اینکه سنجش میزان آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان رباط کریم در تعطیلات نوروزی رضایت بخش بوده، اظهار امیدواری کرد: با توجه به رصد و پایش به عمل آمده در تعطیلات نوروزی از شهرستان رباط کریم خوشبختانه ارزیابی دستگاه‌ها بسیار مناسب بوده و مسئولان شهرستان از آمادگی کامل برخوردار و برای هر اقدام و مخاطره تدابیر و تدارکات لازم را اندیشیده بودند.

مدیرکل بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه سه متغیر اساسی در وضعیت‌های بحرانی تأثیر گذار هستند، گفت: زمان تصمیم گیری، شدت تهدیدات و درجه آگاهی سه ضلع مهم و متغیر در وضعیت‌های بحرانی هستند.

این مسئول با بیان اینکه میزان آمادگی و توانایی دستگاه‌ها در شهرستان قابل تحسین است، خاطرنشان کرد: آمادگی و تدابیر قبل از وقوع بحران و نحوه برخورد با آن بسیار حائز اهمیت است و با توجه به اینکه فرماندار رباط کریم نسبت به موضوعات مدیریت بحران اشراف کامل و حساسیت ویژه‌ای در خصوص رسیدگی به موضوعات مخاطره آمیز و شناخت خطر در حوزه شهرستان دارند میزان آمادگی و توانایی دستگاه‌ها در این شهرستان قابل تحسین است.

وی افزود: تمام دستگاهها مانورهای دوره ای, مناسبتی و موضوعی را در دستور کار خود دارند و انتظار می رود این مانورها به صورت تمام عیار و تداوم داشته باشد و شاهد این هستیم که از آمادگی نسبتا مناسبی برخوردار هستند.

فرماندار شهرستان رباط‌کریم نیز در این نشست گفت: در بحث مدیریت بحران ، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاههای اجرایی بالاخص دستگاه هایی که کانون بحران هستند می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند.

امید احمدی خاطرنشان کرد: اعضای ستاد با بررسی کارشناسی و فنی نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر را شناسایی و قبل از وقوع حوادث احتمالی اقدامات عملی خود را انجام دهند.

وی همچنین به لزوم ایجاد سوله مدیریت بحران در شهرستان تاکید کرد و افزود: احداث سوله مدیریت بحران درشهرستان و یا هر سه شهر رباط کریم ، پرند و نصیرشهر از جمله طرح‌هایی است که ساخت آن الزامی است.

شهرستان رباط کریم در جنوب غربی استان تهران با سه شهر رباط کریم، پرند و نصیرشهر با جمعیت نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha