۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85100030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکایی‌ها از تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی بر ذهن فرزندانشان نگرانند

تهران– ایرنا– تحقیقات جدید نشان می‌دهد نیمی از والدین آمریکایی نسبت به تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی بر ذهن فرزندانشان ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای خبری «هیل» دراین باره نوشت: والدین آمریکایی پس از استفاده فرزندانشان از شبکه هایی اجتماعی نظیر فیس بوک، تیک تاک و اینستاگرام متوجه رفتارهای نگران کننده در آنان شده اند.

نتایج تحقیقاتی که از دوهزار و ۳۵ شهروند بزرگسال آمریکایی به عمل آمد، حاکی است که ۵۰ درصد از والدینی که فرزندان کمتر از ۱۸ سال دارند، متوجه شده اند که طی یکسال گذشته و به علت استفاده از شبکه های اجتماعی، بویژه در استفاده از شبکه هایی مانند فیس بوک، تیک تاک و اینستاگرام، مشکلاتی در سلامت ذهن و روان فرزندانشان ایجاد شده است.

این نظرسنجی که توسط موسسه نظرسنجی «هریس» (The Harris Poll) برای بیمارستان «نیشن‌واید چیلدرن» (Nationwide Children’s Hospital) مستقر در اوهایو آمریکا به عمل آمده، نشان می دهد که استفاده از شبکه های اجتماعی در میان کودکان، آنها را دچار افسردگی، اضطراب، اعتیاد و اختلالی چون تصوری از نازیبا بودن بدن خود، کرده است.

آریانا هوئت (Ariana Hoet) روانشناس این بیمارستان دراین باره می گوید: شبکه های اجتماعی چنانچه بطرز صحیحی مورد استفاده قرار نگیرند می‌توانند، خستگی و افسردگی ایجاد کرده و همچنین کودکان و نوجوانان را به بروز رفتارهای پرخشگرانه سوق دهد.

بنابر پژوهشی که از سوی موسسه «پیو» (Pew Research) صورت گرفته، استفاده از شبکه های اجتماعی بخصوص در میان نوجوانان (در آمریکا) طی دو دهه گذشته به شدت فزونی یافته است؛ در سال ۲۰۰۹ میلادی تنها نیمی از نوجوانان (آمریکایی) روزانه از این نوع شبکه ها استفاده می کردند اما در سال ۲۰۲۲ این آمار به ۹۵ درصد افزایش یافت.

آمریکایی‌ها از تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی بر ذهن فرزندانشان نگرانند

تلاش های قانونی برای محدود کردن استفاده کودکان از شبکه‌های اجتماعی

این گزارش می افزاید: یوتا نخستین ایالت در آمریکا است که با تصویب لوایحی به محدود کردن میزان استفاده کودکان و نوجوان از شبکه های اجتماعی اقدام کرد.

یکی از این لوایحی که به تصویب رسید، می گوید؛ ثبت رضایت والدین، قبل از اینکه فرزندانشان بتوانند در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تیک تاک ثبت نام کنند، لازم است؛ دومین مورد نیز زمان استفاده از این شبکه ها است که کودکان و نوجوان را از استفاده از این گونه شبکه ها از ساعت ۱۰:۳۰ شب تا ۰۶:۳۰ صبح منع می کند.

درهمین حال نشریه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» نیز گزارش داد نمایندگان کنگره آمریکا طی روزهای اخیر طرح هایی را برای ممنوعیت استفاده کودکان زیر ۱۳ سال از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و تیک تاک ارائه داده اند، با این وجود برخی از والدین به این رسانه آمریکایی گفته اند که تصور نمی کنند این اقدامات برای رفع نگرانی فزاینده آنان نسبت به کودکانشان تاثیر داشته باشد و راه به جایی برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha