۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85100142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ضریب اشتغال آمل به ۹۳ درصد رسید

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85100142
فرماندار: ضریب اشتغال آمل به ۹۳ درصد رسید

ساری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به فعالیت کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی مهم و بزرگ در این شهرستان گفت:‌ به دلیل وجود چنین ظرفیت های اقتصادی این شهرستان با ضریب اشتغال ۹۳ درصدی در این زمینه وضعیت مطلوب و خوبی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌سید عباس حسینی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از کارگران شهرستان آمل افزود:‌ این شهرستان سال گذشته کمترین نرخ بیکاری را در مازندران به خود اختصاص داده بود که از نکات حائز اهمیت در زمینه ایجاد رفاه و رفع مشکلات مردم است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در آمل پارسال به هفت درصد رسید که به کمترین میزان طی مدت پنج سال اخیر و نیز کمترین نرخ بیکاری در استان مازندران است.

فرماندار آمل گفت: بزرگترین جمعیت کارگری مازندران با ۶۶ هزار نفر و با احتساب خانواده های کارگران به ۲۰۰ هزار نفر در آمل زندگی می‌کنند که نیازمند خدمات بهتر و جامع‌تر هستند.

حسینی با اشاره به اینکه امروز آمل با دارا بودن بزرگترین جامعه کارگری استان مازندران، نیازمند خدمات درمانی جامع و نیز خدمات رفاهی مناسب است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در سالجاری به این دو مقوله مهم در حوزه کارگری جامه عمل بپوشانیم.

فرماندار آمل گفت: واحدهای تولیدی آمل توانستند علاوه بر تامین اشتغال شهروندان آملی، ر زمینه به کارگیری کارگران از شهرستان های دیگر استان مازندران را فراهم کنند.

وی عنوان کرد :‌ سرریز ظرفیت اشتغال در این شهرستان باعث شده تا امروز مدیران واحدهای صنعتی به کارگران بیشتری نیاز پیدا کنند.

فرماندار آمل گفت:‌با توجه به ظرفیت خوب اشتغالزایی در آمل در حال حاضر شرایط به گونه ای شده است که مدیران واحدهای صنعتی شهرستان برای بکارگیری نیروهای بیشتر نیاز به کارگر دارند.

حسینی با اشاره به اینکه ‌کارکرد مسئولان حفظ شأنیت و رفع مشکلات کارگران است، ‌افزود :‌ ارتقای زندگی یک کارگر با حفظ امنیت شغلی یکی از مؤلفه‌های مهمی که باید به آن پرداخته شود و نیروی انسانی یکی از مؤلفه‌های مهمی است که باید در شرکت‌های دانش‌بنیان دیده شود، کارفرمایان برای ارائه خدمات کارگران در امر بیمه، امنیت شغلی، حقوق و مزایا و رفاه اجتماعی توجه داشته باشند و از آن طرف کارگر به تلاشش جهت رشد تولید گام اساسی بردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha