شهادت ۵۰ محیط‌بان توسط بنیاد شهید احراز شده است

بجنورد- ایرنا- مشاور رییس و مسوول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ۱۵۱ نفر محیط‌بان در کشور جان خود را در ماموریت ها از دست دادند که شهادت ۵۰ نفر از آنان توسط بنیاد شهخید و امور ایثارگران احراز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نسیم السادات عنایتی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: پرونده مابقی محیط بانان همچنان باز و در دست بررسی است و طبق گفته مسوولان بنیاد شهید نحوه شهادت این محیط بانان با قوانین و مولفه های پیش بینی شده برای زیر پوشش قرار گرفتن سنخیتی ندارد.

وی تصریح کرد: شهدا و ایثارگران در دفاع از کشور حماسه آفریدند و شهدای محیط زیست هم با فداکاری در عرصه حفاظت از ارزش ها چراغ هدایت هستند.

مسوول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از پرسنل این سازمان ایثارگر هستند و رسیدگی به شرایط این قشر در اولویت قرار دارد.

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: ۷۳ درصد از مناصب مدیریتی استانداری در اختیار فرزندان شهدا و ایثارگران است و علاوه بر آن در مناصب مدیریتی استان هم این موضوع اعمال شده است.

محمدرضا حسین نژاد با بیان اینکه خراسان شمالی در به کارگیری نیروهای ایثارگر در کشور به عنوان برند مطرح است اظهار کرد: تلاش ما ارج نهادن و زنده نگاه داشتن ارزش های انقلاب اسلامی به ویژه فرهنگ شهادت و ایثار است.

وی با بیان اینکه توطئه های دشمن همواره در راس امور دشمنان قرار دارد خاطرنشان کرد: مردم ایران با داشتن روحیه ایثار و شهادت طلبی، توطئه ها را خنثی کرده و از آسیب به کشور جلوگیری کرده اند.

در خراسان شمالی محیط بانان نظارت بر ۱۹۷ هزار هکتار عرصه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان شمالی را بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha