۷۰۰میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت شیلات لرستان اختصاص یافت

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: ۷۰۰میلیارد تومان طی مذاکرات صورت گرفته بین شیلات و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برای توسعه زیرساخت های آبزی پروری استان اختصاص یافته است که تفاهم نامه این مهم به زودی منعقد می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرهاد زیویار روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران شیلات استان های کشور افزود: مذاکرات نهایی این تفاهم نامه انجام شده و در آینده نزدیک بین شیلات لرستان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به امضا خواهد رسید.

وی گفت: سالانه سه میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی، ۲۷ هزار تن ماهی سردآبی، ۲ هزار و ۲۰۰ تن ماهی گرم‌آبی، ۶۵ تن ماهی خاویاری با ماحصل ۱۵۰ کیلوگرم خاویار در لرستان تولید و ۹۵ میلیون قطعه بچه ماهی نیز تکثیر می شود همچنین این استان رتبه نخست کشور را در خصوص تولید تخم چشم زده ماهی دارد.

وی ادامه داد: توسعه و گسترش مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی و فرهنگ سازی برای افزایش میزان مصرف در دستور کار قرار دارد به نحوی که میانگین مصرف استان از چهار به هشت کیلوگرم رسیده است اما هنوز با متوسط ۱۳ کیلوگرم در کشور فاصله دارد.

استاندار لرستان گفت: همراهی، همدلی و توجه مرکز به بخش شیلات لرستان همچنین در اولویت قرار دادن برنامه های این حوزه می تواند به اقتصاد استان کمک کند چراکه این استان با اینکه جزو مناطق ساحلی نیست اما وضعیت نسبتا خوبی در این حوزه دارد.

زیویار با بیان اینکه لرستان در حوزه پرورش ماهی و آبزی پروری کارنامه خوبی دارد ادامه داد: ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر رواناب در استان وجود دارد که باید از این ظرفیت برای پرورش ماهی استفاده کنیم چراکه موجب رونق اقتصادی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha