۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبر: 85100448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری حدود ۱۰۰ نفر در عملیات ضدمافیایی در اروپا

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبر: 85100448
دستگیری حدود ۱۰۰ نفر در عملیات ضدمافیایی در اروپا

تهران- ایرنا- طبق گزارش رسانه‌های آلمانی، حدود ۱۰۰ مظنون طی عملیات گسترده که گروه مافیایی «اندرانگتا» را مورد هدف قرار داده بود، دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های آلمانی چهارشنبه گزارش دادند که ده‌ها نفر طی مجموعه عملیات هماهنگ در سراسر اروپا علیه سازمان تبهکاری اندرانگتا (Ndrangheta) دستگیر شده‌اند.

شبکه سراسری آ.اِر.د (ARD) آلمان به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که صدها افسر پلیس در عملیات گسترده در ۶ کشور اتحادیه اروپا از جمله آلمان، ایتالیا، فرانسه و بلژیک شرکت کردند.

به گفته منابع امنیتی، این عملیات با اسم رمز یورکا (Eureka) بزرگترین اقدام پلیس بین المللی تا به امروز بود که گروه مافیایی اندرانگتا مستقر در جنوب ایتالیا را مورد هدف قرار داد.

پلیس تاکنون حدود ۱۰۰ عضو مافیا و حامیان آنها را که در جرائمی نظیر قاچاق مواد مخدر، تجارت غیرقانونی اسلحه و پولشویی دست داشتند، دستگیر کرده است.

گمان می‌رود که گروه مافیایی اندرانگتا مقادیر زیادی کوکائین را از آمریکای جنوبی به اروپا قاچاق کرده است که عمدتاً از بنادر بزرگ تجاری کانتینر در بلژیک و هلند استفاده می‌کرد.

طبق اظهارات بازرسان، شبکه پولشویی این گروه عمدتاً از آلمان، بلژیک و پرتغال اداره می‌شد و در چندین کشور در بخش رستوران‌ها و املاک سرمایه گذاری می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha