تحلیلگر اوکراینی: آمریکا به دنبال نابودی صنایع ما و روس هراسی است

تهران – ایرنا - یک وبلاگ‌نویس، خبرنگار و تحلیلگر نظامی اوکراینی تاکید کرد: آمریکا به دنبال نابودی صنایع کشورمان و رواج روس هراسی بوده و از طریق فروش گاز گران به اروپا صدها میلیارد دلار سود داشته است.

میخائیل اونوفرینکو در مصاحبه اختصاصی با ایرنا با اشاره به تبعات تحریم آمریکا علیه روسیه برای اروپا تصریح کرد: یک سال است که ایالات متحده گاز خود را چندین برابر گرانتر از روسیه، به اروپا می‌فروشد و بر اساس گزارش های موجود، ایالات متحده چهارصد میلیارد دلار در سال گذشته از این تحویل‌ها، درآمد اضافه داشته است.

این صاحب‌نظر ساکن کریمه در پاسخ به سوالی در مورد ریشه های جنگ کنونی و نقش آمریکا گفت: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده تلاش کرد تا به تمام سرزمین‌های باقی مانده پس از فروپاشی شوروی نفوذ کند.

وی اضافه کرد: ایالات متحده در اوکراین دو هدف را دنبال می کند؛ هدف اول نابودی صنعت داخلی اوکراین است تا این صنایع در اختیار مخالفان آمریکا قرار نگیرد. مهمترین آن هم صنعت هوافضاست و البته مابقی صنایع را هم فراموش نکرده اند. هدف دوم رواج روس‌هراسی و پرورش انواع گروه‌های نئونازی است که در هر دو موفق شدند.

اونوفرینکو ادامه داد: مقدمه جنگ فعلی به این صورت بود که ابتدا کودتای مسلحانه صورت گرفت. آمریکایی ها بی درنگ به قدرت رسیدند و جنگ در دونباس آغاز شد؛ جایی که اکثراً جمعیت روس‌زبان زندگی می‌کنند و نمی‌خواستند در برابر روی کار آمدن رژیمی با سیاست روس‌هراسی تسلیم شوند.

آمریکا ذینفع اصلی جنگ اوکراین است

وی اظهار داشت: این اتفاقات سال های اخیر، دلیل عملیات ویژه‌ای است که از یک سال پیش توسط روسیه در حال انجام است. بنابراین نقش آمریکا واضح است. آنها ذینفعان اصلی هستند و سعی می‌کنند روسیه را از این طریق تضعیف کنند.

اونوفرینکو هدف از تحریم‌های گازی آمریکا علیه روسیه را سود فوق‌العاده شرکت‌های فراملیتی آمریکا دانست و ادامه داد: در واقع با منفجر کردن جریان‌های شمالی و قطع گاز روسیه به اروپا، به دنبال ضربه به روسیه و اجبار اروپا به خرید گرانتر هستند.

اونوفرینکو افزود: یک سال است که ایالات متحده گاز خود را چندین برابر گرانتر از روسیه، به اروپا می‌فروشد. به گزارش اندیشکده‌های غربی، ایالات متحده چهارصد میلیارد دلار در سال گذشته از این تحویل‌ها، درآمد اضافه داشته است.

وی اضافه کرد: در نتیجه این سیاست سودجویانه آمریکایی، اروپایی‌ها هزینه‌های بالاتری می‌پردازند. شرکت هایی که وابستگی بیشتری به گاز دارند و توان تامین هزینه ها را ندارند، بسته می شوند و بیکاری و نارضایتی مردم در حال افزایش است.

اونوفرینکو با اشاره به حمایت مردم روسیه از جنگ جاری گفت: حجم کمک‌های ارائه شده توسط جامعه شهروندان به رهبران نظامی روسیه در عملیات ویژه هنگفت است. این میزان از وحدت جامعه و چنین تقاضای یکپارچه‌ای از رهبری کشور، کار را برای کسانی که در داخل روسیه از دیدگاه‌های آمریکا طرفداری می‌کنند، سخت کرده است. این وحدت حتی در زمان جنگ جهانی دوم هم وجود نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha