به گزارش ایرنا، «امین جلالمنش» عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از معلمان پیشکسوت اراکی در دبستان ابتدایی معاد، افزود: استان مرکزی با دارا بودن یک چهارم مفاخر کشور به عنوان پایتخت و مهد پرورش تربیت سرمایههای انسانی آیندهگر و تحولگرا مطرح است و انتظار است آموزش و پرورش، معلمان و انجمنهای اولیا و مربیان و سایر مراکز فرهنگی در احیای این جایگاه، سیر تحول را در دوره دبستان و پیش از آن هدفگذاری کنند.
وی بیان کرد: دانشآموزان چشم و چراغ و آینده کشور هستند، از این رو تک تک آنان باید به عنوان سرمایه اجتماعی این مرز و بوم قلمداد شود و با برنامهریزی، استعدادهای این جامعه هدف را پرورش داد.
دستیار و مشاور استاندار مرکزی در امور تحول با بیان اینکه نقش اساسی معلم در جامعه، انسانسازی است، عنوان کرد: معلمانی که سالها عمر خود را صرف تربیت آیندهسازان کشور میکنند پس از پایان خدمت نیز همانند گنجینههای ارزشمند در خدمت جامعه هستند.
جلالمنش اظهار کرد: تکریم از معلمان پیشکسوت با حضور دانشآموزان قدیمی که ثمره تلاش این قشر فرهیخته است و دانش آموزان جدید که به عنوان نهال نوپا، شاهد موفقیت دانشآموزان قدیمی هستند، باعث ارتقا روحیه امید و انگیزه در دانشآموزان و قدرشناسی از زحمات بیدریغ معلمان میشود و رویدادی شیرین و موثر است.
وی اظهار کرد: تجربیات ارزشمند پیشکسوتان فرهنگی میتواند روشنگر راهنما و انتقال دهنده به نسلهای آینده باشد چرا که این قشر فرهیخته مایه مباهات، عزت و توانمندی جامعه هستند.
دستیار و مشاور استاندار مرکزی در امور تحول افزود: دانش آموزان نیز در مقابل معلمان رسالت سنگینی برعهده دارند و آن حفظ جایگاه، ادای احترام و الگو گرفتن از خصایص والای این فرهیختگان برای داشتن آیندهای درخشان است.
جلالمنش گفت: قشر معلم و دانشآموز باید بر این امر واقف باشند که چه چشم انداز روشن و رسالت خطیری در جامعه برعهده دارند.
در این آیین با رویکردی نو از تلاشهای ۴۸ ساله معلم پیشکسوت اراکی با حضور دانشآموز قدیمی تجلیل شد.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.
نظر شما