۷۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری های استان ایلام مصوب شد

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه ۷۹۰ میلیارد تومان اعتبار بودجه مصوب شهرداری های استان است، گفت: این میزان اعتبار نقش مهمی در توسعه و عمران شهرها و روستاهای استان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید هژبری عصر چهارشنبه در همایش بزرگ روز شوراها اظهار داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، شورا مظهر مشارکت مردم و برای تسهیل امور آنان است.

وی با بیان اینکه حاکمیت زمینه مشارکت مردم در امور شهری را با شکل گیری شوراها ایجاد کرده است، افزود: هدف شوراها مشارکت مردم در اداره امور در سطح محلات و شهرهاست و این امر به منزله و مصداق حاکمیت مردم است.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی یکی از مترقی ترین قانون های جهان است و جایگاه شوراها را مشخص کرده است، یادآور شد: شوراها از چند نگاه از جمله برنامه ریزی و نظارت بر شهرداری ها، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری ها و دهیاری ها قابل توجه هستند.

هژبری با اشاره به اینکه شوراها در بطن مردم حضور دارند و مسایل و مشکلات مردم را نزدیک رصد می کنند، ابراز کرد: سکونت در منطقه محل شورا از جمله شرایط اصلی است که بر رصد مشکلات مردم تاکید دارد.

وی با بیان اینکه ۷۹۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری های استان است، یادآور شد: این میزان اعتبار نقش مهمی در توسعه و عمران شهرها و روستاهای استان خواهد داشت که باید شوراها بر هزینه کرد آن نظارت داشته باشند تا به نحو شایسته هزینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه ۲۷ شورا با ۱۳۷ نفر عضو در سطح شهرهای استان فعالیت می کنند، گفت: ۳۴۵ شورای روستایی با ۱۵۷۹ نفر نیز عضو شوراهای روستایی هستند و در مجموع ۱۷۱۶ نفر در شوراهای شهر و روستای استان فعالیت دارند.

هژبری گفت: اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها ظرفیت بالایی هستند که اگر از این ظرفیت در برنامه های کلان اقتصادی استان استفاده کنیم، بسیاری از مشکلات استان مرتفع می شود.

وی با تاکید بر وفاق و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها نقش نظارتی دارند و در امور اجرایی شهرداری نباید دخالتی داشته باشند، چابک سازی در شهرداری باید مد نظر باشد و شوراها نباید به هیچ‌وجه نیروی انسانی به شهرداری ها تحمیل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha