۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۴۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85100991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخالفت نتانیاهو با سفر وزیر جنگ کابینه خود به آمریکا

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۴۹
کد خبر: 85100991
مخالفت نتانیاهو با سفر وزیر جنگ کابینه خود به آمریکا

تهران- ایرنا- رسانه‌های صهیونیستی چهارشنبه شب گزارش دادند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سفر یوآو گالانت وزیر جنگ کابینه خود به آمریکا مخالفت کرده است.

به گزارش ایرنا از الجزیره، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو از سفر گالانت وزیر جنگ کابینه خود به آمریکا برای برگزاری جلسات امنیتی جلوگیری کرده است.

بر اساس این گزارش، علت این مخالفت تنش‌های پیش آمده بین آنها و همچنین تمایل نتانیاهو برای حضور در واشنگتن پیش از وزرای کابینه است.

در همین حال، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی این خبر را تکذیب و اعلام کرد که این خبر صحت ندارد و هماهنگی کاملی بین نتانیاهو و گالانت وجود دارد.

نتانیاهو با وجود گذشت چهار ماه از تشکیل کابینه، همچنان در انتظار دعوت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای سفر به کاخ سفید است و بایدن چند هفته پیش علنا ‌و به شکلی بی سابقه اعلام کرده بود که نتانیاهو را به زودی برای سفر به واشنگتن دعوت نخواهد کرد.

بایدن همچنین پیش تر مخالفت خود را با طرح کابینه رژیم صهیونیستی برای ایجاد تغییرات در قوه قضائیه اعلام کرده بود.

نتانیاهو در نتیجه فشار افکار عمومی و فشارهای آمریکا مجبور شد که این طرح را به صورت موقت تعلیق کند.

نتانیاهو هفتم فروردین ماه در یک نطق تلویزیونی گفت: تصمیم گرفتم برای حصول یک توافق گسترده و جلوگیری از چند دستگی بین اسرائیلی‌ها (صهیونیست‌ها)، رای کنست درباره لایحه تغییرات قضایی را به حالت تعلیق درآورم.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به لایحه تغییرات قضایی، از اختیارات دستگاه قضا کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha