۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۵:۱۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85101023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: برای پرواز مستقیم حج به عربستان درخواست داده‌ایم

تهران- ایرنا- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گفت که این رژیم برای پرواز مستقیم حج به عربستان درخواست داده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای «i۲۴» رژیم صهیونیستی، «الی کوهن» افزود: درخواستی در خصوص پرواز مستقیم حج به عربستان ارائه شده است و من نمی‌توانم به شما بگویم که آیا پیشرفتی وجود دارد یا خیر.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اما من نسبت به پیشرفت صلح با عربستان سعودی خوشبین هستم.

بر اساس این گزارش، مسلمانان در فلسطین اشغالی در حال حاضر از طریق کشورهای ثالث به مکه سفر می‌کنند که هزینه بیشتری برای آنها دارد.

پیش تر روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» به نقل از یک مقام آمریکایی بدون ذکر نام مدعی شده بود که آمریکا در حال بررسی شروط ریاض برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

این مقام آمریکایی به روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» گفته بود: با وجود بهبود روابط بین تهران و ریاض در ماه‌های اخیر، دولت آمریکا در حال بررسی پیش شرط‌های عربستان برای عادی سازی روابط با (رژیم) اسرائیل است.

این رسانه صهیونیستی به زعم خود حق داشتن برنامه صلح آمیز هسته‌ای، ارتقای روابط دفاعی و تجاری ریاض - واشنگتن و پایان دادن به انتقاد از عربستانی‌ها به خاطر قتل جمال خاشقچی را از جمله پیش شرط‌های عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود.

ران دسانتیس فرماندار فلوریدا به تازگی در دیدار از سرزمین‌های اشغالی، دولت جو بایدن را عامل تحقق نیافتن پروژه عادی سازی بین تل آویو و ریاض معرفی کرده بود.

یسرائیل هیوم با اشاره به دور شدن تدریجی سعودی‌ها از واشنگتن و نزدیک شدن آنها به پکن نوشت: (رژیم) اسرائیل امیدوار است که با وجود ارتقای روابط بین ریاض و پکن، این پادشاهی عربی تلاش کند تا در راستای سیاست موازنه، با آمریکا نیز روابط خود را بهبود بخشد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکا که در حال میانجیگری بین تل‌آویو و ریاض است، ۲ هفته پیش از عربستان و بیت المقدس دیدار و تاکید کرد که در صورت حمایت دولت بایدن، وی با تمام وجود پروژه عادی سازی را پیگیری خواهد کرد.

گراهام درباره دیدار ۲ هفته قبل خود از عربستان گفته بود: به مقامات سعودی گفتم که اگر (رژیم) اسرائیل را به رسمیت بشناسند، روابط واشنگتن با ریاض عادی خواهد شد.

وی از بررسی پیش شرط‌های عربستان توسط آمریکا خبر داد و نوشت: آمریکا در حال بررسی شروط عربستان به ویژه درخواست برای داشتن برنامه هسته‌ای است؛ موضوعی که نظر تل‌آویو درباره آن روشن نیست.

یسرائیل هیوم همچنین با اشاره به آنچه تنفر بیشتر هم حزبی‌های بایدن از عربستان به ویژه بعد از قتل جمال خاشقچی دانست، کار وی برای بهبود روابط با ریاض سخت ارزیابی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha