۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85101084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به ترویج کتابخوانی چیست؟

نوشهر- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان این که کتابخوانی، جامعه را در مقابل آسیب ها واکسینه می کند، گفت: اعتلای بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه مستلزم عزم همگانی است.

به گزارش ایرنا، حسین جوادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب نوشهر افزود : کتابخوانی حال کتابخوان را خوب می کند و این حال خوب به جامعه انتقال می یابد که باید به این مهم بیش از گذشته توجه بشود.

وی اظهارداشت: فرهنگ اهدای کتاب، یک فعل ارزشمند فرهنگی در جامعه است، اهدای کتاب می تواند موجب افزایش انگیزه برای کتابخوانی بشود.

نمایشگاه کتاب نوشهر به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر این شهرستان در جنب مسجد جامع دایر است.

وی همچنین از نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی "مشق عشق" در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر بازدید و اضافه کرد : شهرستان نوشهر، مرکز تخصصی فعالیت های هنری استان در رشته نقاشی است و در فعالیت های مختلف هنری، شاخص است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران یادآور شد: نمایشگاه "مشق عشق" دیدنی و مشارکت معلمان هنرمند نوشهر موجب خرسندی است، از نظر کیفی و کمی، نمایشگاه خاصی را شاهد هستیم.

به گفته جوادی تغییر و بهسازی نگارخانه نوشهر و تاثیر بصری آن در برگزاری نمایشگاه حس می شود، حق هنرمندان است که از امکانات مکفی و مناسب بهره مند شود.

وی همچنین از پردیس سینمایی مدرن مهر همافران نوشهر بازدید کرد و گفت : پردیس سینمایی نوشهر، تنها پردیس سینمایی چهار سالنه استان مازندران است که دارای شرایط میزبانی مطلوب است.

نگاه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به ترویج کتابخوانی چیست؟

وی ادامه داد: نوشهر ظرفیت های خوبی دارد، این شهرستان می تواند میزبان رویدادهای سینمایی استانی و ملی باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر هم در این بازدید گفت: این پردیس مدرن، دارای چهار سالن با نام های دریا با ۵۸ صندلی، ساحل با ۴۲ صندلی، صدف با ۴۸ صندلی و رنگین کمان با ۲۲ صندلی، در مجموع ۱۷۰ صندلی است.

شمس ناتری اظهارداشت: سیستم پخش لیزری با بالاترین کیفیت، سیستم صوت دالبی و صندلی های vip فضایی مناسبی برای میزبانی از دوستداران هنر هفتم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در ادامه از آموزشگاه موسیقی طنین این شهرستان بازدید کرد و گفت : آموزشگاه ها در استعدادیابی، آموزش اصولی، توانمندسازی هنرجویان موثر هستند.

جوادی افزود: این آثار باید در ابعاد فنی، اخلاقی هنرجویان تاثیر داشته باشد و نسلی وزین و حرفه ای برای فرهنگ و هنر پرورش یابد.

وی بیان کرد: مدرسان هنر، معلمان تلاشگری هستند که در آموزشگاه ها کوشش فراوان دارند که باید هفته معلم را به آنها نیز تبریک گفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر یادآور شد : آموزشگاه موسیقی طنین از مراکز هنری فعال شهرستان است که در امر مهارت آموزی اقدامات خوبی دارد.

شمس ناتری گفت: بکارگیری تلفیقی از چهره های دانشگاهی، جوان و پیشکسوت به عنوان مدرس اقدام شایسته طنین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران همچنین بعد از بازدید از نمایشگاه کتاب جشنواره رضوی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر گفت : برای اعتلای بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی باید تلاش شود، چنین اقدامات مشارکتی، ستودنی است.

وی گفت: جشنواره رضوی، فرصت کم نظیری برای همه دغدغه مندان، بویژه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه است.

این نمایشگاه به همت اداره کتابخانه های عمومی با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر برگزار شد.

نگاه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به ترویج کتابخوانی چیست؟

مازندران ۱۱۶ کتابخانه عمومی نهاد کتابخانه های عمومی و مشارکتی دارد که بنا به اعلام اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران از این تعداد ۳۰ درصد در مناطق روستایی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha