ارتقای آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی است

نوشهر- ایرنا- فرماندار نوشهر گفت : کتاب و کتابخوانی ابزار توسعه فرهنگی است و ترویج فرهنگ کتابخوانی، تاثیر مستقیمی بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی در جامعه دارد.

به گزارش ایرنا، رستم زرودی روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی این شهرستان افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی، مانعی جدی بر افزایش آسیب های اجتماعی است.

وی بر ضرورت اعتلای بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید و اضافه کرد: تحقق واقعی فرهنگ کتابخوانی، این نیاز فرهنگی جامعه مستلزم عزم همگانی است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید بیش از پیش برای ارایه راهکارهای ترویچ و افزایش انگیزه فرهنگ کتابخوانی تدابیر ویژه اتخاذ شود و سهم و سرانه کتابخوانی در این شهرستان باید افزایش یابد.

زرودی تصریح کرد : برگزاری چنین جلسات فرهنگی مهم باید خروجی کاربردی داشته باشد تا همه سطوح جامعه از آن بهره مند شوند.

توسعه فرهنگ کتابخوانی بدون کتابخوانی میسر نیست

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر در این جلسه اظهارداشت: پروژه های تکمیل نشده در شهرستان نوشهر زیاد است و باید از وجود خیرین داوطلب و دغدغه مند بهره گرفت.

بابک شمش خاطرنشان کرد : توسعه بدون فرهنگ و فرهنگ سازی بدون کتابخوانی، میسور نیست.

به گفته وی برای آسیب زدایی از هر جامعه، باید آن جامعه را با کتابخوانی واکسینه کرد.

ارتقای آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی است

لزوم تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نوشهر با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مباحث فرهنگی از جمله این نهاد فرهنگی در شهرستان گفت : برای خدمت در امر کتاب و کتابخوانی، باید به همه نقاط، حتی روستاهای دوردست نگاه یکسان داشت.

رحیم اعلاء تکمیل طرح های نیمه تمام این بخش در شهرستان را خواستار شد و افزود : برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان احساس نیاز می شود.

این جلسه با هدف بررسی و رفع مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان با حضور اعضای انجمن برگزار شد هر یک از اعضا، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

در شهرستان ۱۴۰ هزار نفر نوشهر هفت کتابخانه عمومی فعالیت دارد که از این تعداد سه کتابخانه نهادی (عمومی) است، یک کتابخانه روستایی است که به صورت مشارکتی اداره می شود و بقیه مربوط دیگر نهادها است.

مازندران ۱۱۶ کتابخانه عمومی نهاد کتابخانه های عمومی و مشارکتی دارد که بنا به اعلام اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران از این تعداد ۳۰ درصد در مناطق روستایی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha