۱۵۸ بسته پستی از گمرک امانات پستی کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد
عکس آرشیوی است

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه گفت: ۱۵۸ بسته در فروردین ماه سال‌جاری از طریق گمرک امانات پستی حوزه نظارت گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد.

«علی‌اصغر عباس‌زاده» روز شنبه در گفتگو با ایرنا، افزود: ارزش امانات پستی ارسال شده ۶ هزار و ۸۳۵ دلار هدیه و سوغات و وزن بسته‌های ارسالی از گمرک امانات پستی کرمانشاه در این مدت هزار و ۴۰۶ کیلوگرم بوده است.

وی عمده کالاهای ارسالی از طریق گمرک امانات پستی کرمانشاه را خشکبار، موادغذایی، رخت و البسه عنوان کرد.

به گفته عباس‌زاده تعداد بسته های ورودی فروردین ماه سال‌جاری به گمرک امانات پستی کرمانشاه نیز ۱۰ بسته به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ دلار بوده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه وزن بسته های ورودی گمرک امانات پستی کرمانشاه را ۹۷ کیلو گرم و عمده کالاهای ورودی از طریق این گمرک را گوشی همراه، دوربین، رایانه و قطعات آن، و ماکروفر اعلام کرد.

رشد صادرات گمرکات خسروی و شوشمی

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در ادامه از رشد ۲ درصدی ارزش کالاهای صادراتی گمرک خسروی و رشد ۲۸ درصدی ارزش کالاهای صادراتی گمرک شوشمی در نخستین ماه از سال جاری خبر داد.

عباس‌زاده گفت: در فروردین ماه سال‌جاری ۵۰ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۲ دلار کالا به وزن ۱۴۴ هزار تن از گمرک خسروی به کشور عراق صادر شده است که این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۲ درصد افزایش و از حیث وزن رشد ۱۲ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک خسروی را سنگ نمای ساختمان، کاشی و سرامیک، لبنیات، لوازم پلاستیکی، میوه و تره بار عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه همچنین ارزش کالاهای صادرات گمرک شوشمی در فروردین ماه سالجاری را پنج میلیون و ۳۱ هزار و ۴۸۱ دلار به وزن ۳۱ هزار و ۳۷ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۲۸ درصد و از حیث وزن رشد ۲۵ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک شوشمی در فروردین ماه سال جاری را سنگ آهن، میوه و تره بار، گچ ساختمانی، نمک صنعتی و ادوات کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha