امام جمعه سمنان: رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیازهای کشور طراحی شود

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: رشته‌های دانشگاهی در کشور باید متناسب با نیازهای جامعه به ویژه بر اساس بازار کار طراحی و ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز پنجشنبه در دیدار با رییس دانشگاه پیام نور کشور در دفتر امام جمعه سمنان، با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیل‌کرده‌، گفت: اگر ایجاد رشته‌های دانشگاهی با نیازهای جامعه همراه نباشد، مشکلات امروز در حوزه اشتغال در آینده نیز تکرار خواهد شد.

وی، تربیت نیروی انسانی ماهر را مهمترین اولویت نظام آموزشی کشور در شرایط فعلی دانست و افزود: رشته‌های دانشگاهی باید بر اساس نیازهای روز کشور طراحی و راه‌اندازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مسایل فرهنگی، مسایلی مهم و راهبردی است خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید برای مسئولیت‌پذیرکردن جوانان، رفع چالش‌های اجتماعی و خلاءهای فرهنگی برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در آموزه‌های دینی گفت: علم و علم‌آموزی در دین مبین اسلام از ارزش و جایگاه بی‌نظیری برخوردار است.

وی ادامه داد: ابوذر از پیامبر اکرم(ص) سوال کرد که حضور در مراسم تشییع جنازه عابد مهم‌تر است یا نشستن در جلسه بحث و گفت‌وگوی علمی، که حضرت پاسخ دادند یک ساعت نشستن در محضر علما و دانشمندان از شرکت در هزار تشییع جنازه که همه آنها هم شهید باشند، ارزشمندتر است.

وی با اشاره به خدمات دانشگاه پیام نور در نقاط مختلف کشور افزود: انعطاف‌پذیری فرآیند تحصیل در دانشگاه پیام نور نباید به پایین آمدن کیفیت آموزشی در این دانشگاه منجر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور باید در علم‌ و دانش به سمت فناوری حرکت کند، بیان کرد: دانشگاه پیام نور ایجاد رشته‌های راهبردی و مورد نیاز جامعه را در اولویت قرار دهد.

در ابتدای این نشست رییس دانشگاه پیام نور کشور با گرامیداشت روز معلم، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات این دانشگاه در دوره مدیریتی جدید پرداخت.

ابراهیم تقی‌زاده از تحصیل حدود ۴۰۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه پیام نور کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر بالغ بر ۶ هزار دانشجو در هشت دانشگاه پیام نور استان سمنان تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha