امام جمعه سمنان: کمبود نیروی انسانی در صنعت با ترویج فرهنگ کار رفع شود

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به کمبود نیروی کار در واحدهای صنعتی در استان، گفت: فرهنگ کار باید در جامعه بیش از پیش نهادینه شود و فرهنگ مهارت‌آموزی و کار و کارآفرینی جایگزین فرهنگ غلط پشت‌میزنشینی و مدرک‌گرایی شود.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز سه شنبه در دیدار با کارکنان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان و جمعی از کارگران به مناست هفته کار و کارگر در دفتر امام جمعه این شهر، افزود: کار به عنوان یک عبادت و یک افتخار باید در جامعه بیش از پیش فرهنگ‌سازی شود و جوانان به دنبال تلاش و کار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مسوولان و نخبگان کمک کنند تا به مسوولیت پذیری و فرهنگ کار و کارگری در جامعه توجه شود.

وی افزود: کارگران سرمایه‌های مملکت و واحدهای صنعتی هستند و اگر تجهیزات و زیرساخت باشد، اما کارگر نباشد، کار به جایی نمی‌رسد و بار اصلی کار بر دوش کارگران است.

وی تصریح کرد: جایگاه کارگر و کسانی که دغدغه تولید دارند باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و کارگران خط مقدم تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در رشد و رونق تولید هستند.حفظ جایگاه و شان کارگران بر آحاد جامعه واجب است و پرداخت کامل حق و حقوق کارگران باید مورد توجه کارفرمایان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مهارت آموزی، افزود: مهارت آموزی به منظور کارآفرینی و ارتقای مهارت کارگران مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اقتصاد مدیریت نیاز دارد، افزود: افزایش حقوق گاهی موجب افزایش تورم و گرانی می‌شود و باید بین افزایش حقوق و تورم یک تناسب وجود داشته باشد و بیشتر تلاش شود که قیمت کالاها مهار شود.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۳ درصد جامعه کارگری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha