کاشت پنج هزار اصله درخت به مناسبت سالروز عملیات بازی دراز آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه به برنامه کاشت پنج هزار اصله درخت در منطقه غرورآفرین" بازی دراز" استان کرمانشاه خبر داد و گفت: کاشت ۳۱۳ اصله درخت از این تعداد از امروز ۱۴ اردیبهشت و همزمان با سالروز عملیات بازی دراز شروع شده است.

انشاالله کولانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ با اشاره به روند آماده سازی و تمهیدات اولیه برای کاشت این تعداد اصله درخت، افزود: از دیروز (۱۳ اردیبهشت) بستر کار کاشت این تعداد اصله درخت مانند چاله کنی، حل مساله چگونگی آبیاری و نیروی کار از گروه دوستدار طبیعت( بلوط سبز دالاهو) فراهم شده است.

وی نوع کاشت درختان را سازگار با محیط بومی مانند، بلوط، زلزالک، بادام و دغال یا (تاوگ محلی) ذکر کرد و بیان داشت: این اصله های درخت با مشارکت های مردمی، بسیج و مسئولان غرس می شود.

کولانی با بیان اینکه در مرحله اول فردا؛ در سالروز عملیات بازی دراز؛ ۳۱۳ اصل درخت به یاد یاران امام زمان (عج) کاشت می شود، گفت: در طول سال به مناسبت های مختلف سه هزار و ۳۱۳ اصل درخت به یاد شهدای سنگرسازان بی سنگر جهاد سازندگی و همچنین به مناسبت سالروز روز کرمانشاه ( عملیات مرصاد) به تعداد شهدای این عملیات نیز اصله درخت در منطقه بازی دراز کاشت می شود.

این مقام مسئول در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در باب هر ایرانی در سال سه درخت بکارد؛ اشاره کرد و گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور اگر هر کس به این توصیه عمل کند، این هدف گذاری که با سازمان ملل در راستای کمک به محیط زیست تعهد و تفاهم کرده‌ایم؛ محقق خواهد شد.

در عملیات بازی دراز ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی از تجهیزات دشمن منهدم شد و ۱۲ دستگاه تانک و نفربر، پنج دستگاه ادوات مهندسی به عنوان غنیمت جنگی به دست رزمندگان دلاورمرد کشورمان افتاد.

کشته و زخمی شدن یک هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای دشمن بعثی در عملیات بازی دراز و به اسارت در آمدن ۷۰۰ نفر از نیروهای متخاصم رژیم بعثی از دستاوردهای مهم عملیات بازی دراز بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha