۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبر: 85101327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوزه‌های قضایی زندان ها دارای سند وحدت رویه می شوند

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبر: 85101327
حوزه‌های قضایی زندان ها دارای سند وحدت رویه می شوند

شیراز- ایرنا- رئیس اداره اجرای احکام سازمان زندان‌های کشور گفت: حوزه‌های قضایی زندان ها دارای سند وحدت رویه، توسعه و تحول می شوند.

به گزارش ایرنا، مهدی غفوری نیا، روز پنجشنبه در آیین افتتاح همایش روسای ادارات قضایی و کارشناسان حوزه‌های قضایی ادارات کل زندان‌های کشور در شیراز، با اشاره به برگزاری این همایش افزود: در نتیجه این نشست و دیگر نشست هایی که در سه منطقه دیگر کشور برگزار خواهد شد، سند توسعه و تحول حوزه‌های قضایی و اجرای احکام و وحدت رویه آن را تنظیم و به ریاست محترم سازمان زندانهای کشور جهت تایید و ابلاغ به استان‌ها دنبال خواهیم کرد.

حوزه‌های قضایی زندان ها دارای سند وحدت رویه می شوند


وی ادامه داد: برگزاری منطقه‌ای این دوره آموزشی می تواند در راستای حل مشکلات و چالش‌هایی که در حوزه فرهنگی، قضایی و اجتماعی در این مناطق مشابهت دارد و ارتقاء کارایی کارشناسان برای اجرای امور محوله نتایج موثری به دنبال داشته باشد.
او اظهار داشت: در این دوره آموزشی زمینه هم افزایی کارشناسان حاضر به منظور تنظیم دستورالعمل جامع و وحدت رویه بهبود عملکرد و اصلاح فرآیندهای قضایی و اجرای احکام در زندان ها را آغاز خواهیم کرد.
وی گفت: قطعا جای چنین دوره‌های آموزشی که علاوه بر روسای ادارات قضایی ادارات کل، کارشناسان قضایی زندان ها را نیز مخاطب قرار دهد خالی بود که با عنایت رییس سازمان زندان های کشور شاهد رفع این خلاء هستیم.

حوزه‌های قضایی زندان ها دارای سند وحدت رویه می شوند

ارتقاء مهارت کارکنان قضایی ضامن رعایت حقوق شهروندی زندانیان است
مدیر کل زندان‌های فارس، با بیان اینکه برآیند خدمت حوزه‌های قضایی و اجرای زندان‌ها با رعایت حق الناس ارتباط مستقیم دارد گفت: ارتقاء تخصص، کارایی و مهارت کارکنان حوزه‌های قضایی، ضامن حفظ و رعایت حقوق شهروندی زندانیان است.
اسحاق ابراهیمی افزود: با نگاهی به گذشته تاکنون جای اجرای این دوره‌های که کارشناسان قضایی زندان ها را به شکل مستقیم هدف آموزش قرار دهد خالی بود.
او ادامه داد: امروز با تدبیر رئیس سازمان زندان‌های کشور که دانایی محوری را مبنای عملکرد سازمان قرار داده و آموزش و پویایی کارکنان را در دستور کار دارد، این فقدان مرتفع شده و قطعا می‌توان شاهد بهبود عملکرد حوزه‌های قضایی و اجرای احکام در زندان‌ها بود.
وی اظهار داشت: عملکرد کارشناسان حوزه‌های قضایی ادارات کل زندان‌ها می‌تواند دغدغه‌های مازاد زندانیان را مرتفع ساخته و آنها را بیش از پیش آماده فراگیری آموزه‌های اصلاحی و تربیتی کند و لذا نیاز است که این کارشناسان علم خود را بروز رسانی کرده تا بتوانند موفق عمل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha