۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85101433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌سوم مدارس شهرستان سبزوار فرسوده است

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبر: 85101433
یک‌سوم مدارس شهرستان سبزوار فرسوده است

سبزوار- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: یک‌سوم مدارس این شهرستان با مشکل تخریب روبه‌رو است که بازسازی و افزایش ضریب ایمنی این واحدهای آموزشی ضروری است.

به گزارش ایرنا، سیدولی‌الله حسینی روز پنجشنبه در نشست با مدیران مدارس شهرستان سبزوار افزود: بازسازی برخی از این مدارس فرسوده با استفاده از ظرفیت خیران، بخش‌های مختلف و نیز حمایت های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش سبزوار، کمبود فضای آموزشی به ویژه در مناطق حاشیه شهر است که بدین منظور با همیاری جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی شهرستان، ۹ هزار مترمربع زمین برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر اختصاص یافته است.

حسینی افزود: در سال تحصیلی جاری در کنار ارتقای خدمات درمانی درمانگاه فرهنگیان سبزوار، طرح های آموزشی مختلفی شامل مرکز وصال فرشتگان ۲ ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم سبزوار، آموزشگاه شاهد فرشچی و ۶ طرح آموزشی در مناطق روستایی جلین، کلاته سیفر، دولت آباد، کَسکَن، دامرود و پروند در بخش های مرکزی و روداب سبزوار به بهره‌برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: یکی از مشکلات جدی این نهاد در سال تحصیلی جاری، کمبود نیروی انسانی بود که با برنامه ریزی لازم و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها توانستیم آن را به خوبی مدیریت کنیم.

حسینی اظهار داشت: ۴۸۰ کلاس درس شهرستان سبزوار با کمبود معلم مواجه بود که با ساماندهی نیروهای ورودی‌ دانشگاه فرهنگیان، بهره‌گیری از استخدام‌های جدید ماده ۲۸، حق‌التدریس شاغلان و نقل و انتقال فرهنگیان این مشکلات برطرف شد.

وی افزود: در کنار اهمیت توسعه فضاهای آموزشی در مناطق حاشیه شهر سبزوار، همچنان یکی از چالش های آموزش و پرورش شهرستان برای سال تحصیلی آینده کمبود نیروی انسانی است.

حسینی با بیان اینکه مسیر توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش می گذرد، افزود: تمامی نهادها باید با همیاری، خود را در توسعه آموزش و پرورش سهیم بدانند و در همین راستا باید فرهنگ تکریم معلم در جامعه نهادینه شود.

حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha