استاندار اردبیل: تصمیم‌گیری‌ها در شوراهای اسلامی باید به نفع مردم باشد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: اعضای شورای شهر و روستا هر تصمیمی که می‌گیرند باید منافع عمومی را بیشتر مد نظر قرار دهند.

به گزارش ایرنا، سیدحامد عاملی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز شورا افزود: تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی مطرح شده و این قانون خلق منابع برای شهر و روستا را وظیفه اعضای شورای اسلامی شهر و روستا دانسته است.

وی با بیان اینکه مدیریت دولتی در کنار مدیریت شهری و اعضای شورا برای توسعه شهرها و روستاها لازم است ، اظهار کرد: جذب منابع و سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های مشارکتی در ایجاد منابع برای آبادانی شهر و روستا باید اولویت کاری شوراهای اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شوراها منتخب مردم هستند و تصمیم‌گیری‌ها باید به نفع شهروندان باشد، گفت: اعضای شورای اسلامی استان چکیده منتخبان مردم استان هستند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مجموعه استانداری اردبیل برای خلق منابع و هم‌افزایی لازم، یاریگر و حامی اعضای شوراهای شهر و روستا است ، افزود: کار در شرایط اقتصادی نامناسب سخت است، اما با اهداف مشترک و منافع مشترک در کنار شورای اسلامی شهر و روستا هستیم.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل هم در این مراسم با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ مصلحتی بالاتر از اجرای قانون نیست، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا نباید اقدامات فراقانونی خود را با توجیه مصلحت‌اندیشی انجام دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح حدنگاری در استان افزود: این طرح برای صدور رایگان اسناد اراضی ملکی و زمین‌های زراعی روستاییان است و اعضای شوراهای اسلامی می‌توانند در کنار دستگاه قضایی در این طرح همکاری کنند.

روی ادامه داد: مجموعه دادگستری با شورای اسلامی استان تعامل دارد و اعضای شوراها اقدامات را در چارچوب قانون و دلسوزی برای مردم انجام دهند.

سیدکمال الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این آیین با اشاره به اینکه حرمت نامگذاری ایام باید توسط نامگذاری شدگان رعایت شود، گفت: اقدام و عمل کلیدواژه نامگذاری شوراهاست و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا با پایبندی بر عهد و پیمان با مردم می‌توانند این امانت را شایسته نگهداری کنند.

وی به اهمیت مشورت و خرد جمعی در قرآن مجید اشاره کرد و افزود: پارلمان محلی الگویی از مدیریت مردمی در کنار مدیریت دولتی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خواستار هم‌گرایی اعضای شوراهای اسلامی با یکدیگر شد و افزود: با هم‌افزایی در شوراها و همکاری آنها با دستگاه‌های دولتی مسائل و مشکلات مردم حل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha