تجلی وحدت و ولایتمداری مردم در صعود به یادمان شهدای بازی دراز

قصرشیرین- ایرنا- یادمان شهدای بازی دراز امروز مملو از حضور ۴۰ هزار نفری عاشقان و زائرانی بود که از ۲۵ استان کشور خود را به این نقطه رساندند تا پیام وحدت و ولایتمداری خود را بار دیگر به تمام دشمنان این ملت اعلام کنند و شکوه این اتحاد را به منصه ظهور رساندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان کرمانشاه و شهرستان های غربی آن به ویژه سرپل ذهاب به مدت ۲ روز است که شاهد نمایش شور و عشق و دلدادگی مردمی است که آمده اند تا لحظه ای را در محضر شهدایی باشند که جانانه از همه هستی خود برای دفاع از این آب و خاک مقدس جنگیده اند.

از ماه ها قبل تمامی متولیان برگزاری صعود سراسری راهیان نور و زائران کوی شهدا جلسه های مختلفی را برای برنامه ریزی جهت برگزاری باشکوه بزرگداشت سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز برگزار کردند تا نتیجه آن حضور ۴۰ هزار عاشقی باشد که امروز در محل یادمان شهدای بازی دراز بار دیگر به بیان حماسه آفرینی های شهدا در این قله های رفیع پرداختند.

تجلی وحدت و ولایتمداری مردم در صعود به یادمان شهدای بازی دراز

امروز هرکسی با هرکسوت و با هر مرام و مسلکی تنها به عشق شهدا و امام شهدا و رهبر محبوب و معظم انقلاب اسلامی در این حماسه همدلی شرکت کرده بود.

حضور مردم در کنار مسوولان و فرماندهان و نیروهای نظامی نیز پیام روشنی برای دشمنان این آب و خاک بود که تا آخرین قطره خون در راه آرمان های والای شهیدان جان فدای رهبر و این آب و خاک مقدس خواهیم بود.

نیروهای تلاش گر اورژانس، پلیس راه، پلیس راهور، جمعیت هلال احمر، موکب هایی که خودجوش برای پذیرایی از زائران بازی دراز برپا شده بود و با عشق تمام به زائران خدمات رسانی می کردند نیز جلوه های زیبایی از خدمت رسانی و جهاد خدمت را به نمایش می گذاشت.

حضور جوانان و کودکان انقلابی در کنار پدران و مادرانشان در این حماسه و همایش بزرگ نیز خالی از لطف نبود، جوانان و نوجوانان و کودکانی که با بستن سربندهایی عشق و ارادت خود را به رهبر معظم انقلاب و شهدا ابراز کرده بودند.

تردد ماشین هایی با شماره پلاک هایی از استان های مختلف کشور و حضور ۱۴ هزار دلداده و زائر از ۲۵ استان کشور در کنار ۲۵ هزار عاشق از استان کرمانشاه که در مجموع یک جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفری از زائران و راهیان نور را تشکیل می داد برای صعود به ارتفاعات عشق و عرفان بازی دراز وحدت و انسجام و اتحاد و برادری و وفاداری و قدرشناسی مردم از شهدا را بار دیگر برای همگان اثبات کرد.

امروز همه آمده بودند تا اعلام کنند به هیچ وجه دست از آرمان های والای امام، رهبری و شهدا نخواهند کشید و اینگونه برای جهاد و شهادت ادامه دهنده راه شهدایی هستند که مردانه و غیرتمندانه جنگیدند و یک وجب از این آب و خاک را به دست دشمن ندادند.

تجلی وحدت و ولایتمداری مردم در صعود به یادمان شهدای بازی دراز

حضور جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس با در دست داشتن عصا و یا با استفاده از ویلچر در این مراسم، شرکت زنان و مردان سالخورده که توانایی جسمی کمی داشتند و در طول مسیر بارها توقف می کردند نیز همگی در ذوب این مردم در شهدا و ادی دین آن ها به شهدا حکایت داشت.

پیام واضح حضور عاشقان و زائران شهدا امروز در ارتفاعات سرافراز و سربلند بازی دراز بار دیگر ثابت کرد که اگر پای آرمان های والای شهدا و امام و رهبری در میان باشد مردم حضوری با شکوه خواهند داشت و اینان همان فداییان رهبرند که امروز با عشق مسیر عاشقی را طی کردند.

حضور نیروهای مخلص و فرماندهان ولایی ارتش، سپاه و انتظامی و بسیج در کنار مردم نیز نشان از قدرت و اقتدار و وحدت نیروهای مسلح ایران اسلامی در دفاع از تمامیت مرزهای غیرت و شرف کشورمان داشت.

حضور راهیان نور و مردم در همایش صعود سراسری امسال با شکوه تر از سال های گذشته و منسجم تر بود و این نشان می دهد هر چقدر از عمر با برکت این نظام و انقلاب می گذرد مردم با عزمی راسخ تر پای آرمان های والای آن می ایستند.

عصر روز گذشته (پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه) در روستای زرین جوب در یادمان شهید خلبان «علی اکبر شیرودی» شاهد برگزاری مراسمی با حضور همرزمان این شهید و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در یادمان این شهید بزرگوار در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد که سخنران این مراسم امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

همچنین یادواره شهدای عملیات غرور آفرین بازی دراز نیز پنجشنبه شب در محل بقعه احمد ابن اسحاق(ره) با حضور گسترد مردم و راهیان نور برگزار شد که سخنران این مراسم نیز امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

امروز نیز شاهد افتتاحیه اردوهای راهیان نور کشور و صعود سراسری هزاران دلباخته و شیفته شهدا در ارتفاعات بازی دراز برای پاسداشت سالروز عملیات آزاد سازی این ارتفاعات از دست رژیم بعثی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۰ بودیم که سخنران این مراسم نیز سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

ارائه خدمات رفاهی، اسکان، امدادی و برپایی ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از صعود کنندگان به ارتفاعات بازی دراز، ایجاد توقف گاه ایی برای پارک خودروهای شرکت کنندگان، برپایی نمایشگاه های جانبی عکس و عرضه محصولات فرهنگی، پخش کلیپ های مداحی و فضا سازی معنوی همگی از مجموعه اقداماتی بود که برای این همایش بزرگ پیش بینی و انجام شده بود.

تجلی وحدت و ولایتمداری مردم در صعود به یادمان شهدای بازی دراز

شکست سنگین دشمن بعثی در عملیات بزرگ بازی دراز

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha