۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبر: 85102215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سلامتی به معنای سلامت جسمی روانی، اجتماعی و معنوی است

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبر: 85102215
سلامتی به معنای سلامت جسمی روانی، اجتماعی و معنوی است

قرچک - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک گفت: سلامتی در حقیقت شامل سلامت جسمی روانی، اجتماعی و معنوی است که در صورت نبود هر یک، سلامتی افراد جامعه با مخاطره مواجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر عباس افشار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قرچک با گرامیداشت هفته سلامت اظهار داشت: در تقویم جمهوری اسلامی هفته دوم اردیبهشت ماه هفته سلامت با عنوان " سلامت سلامتی برای همه با پزشک خانواده" نامگذاری شده است و تعریفی که از سلامتی افراد بیان شده شامل سلامتی جسمی روانی، اجتماعی و معنوی است که نبود هر یک سلامتی فرد را با مخاطره مواجه می‌شود.
وی گفت: وقتی تعریف از سلامت تا این حد کامل و جامع باشد، لازم است تا ارائه خدمت نیز در قالب ارائه شود، سلامتی افراد فقط در تعریف سلامت جسمی نیست و درمان هم به معنای پزشک و دریافت دارو نمی‌باشد بلکه یک خانواده باید پزشک را به عنوان پزشک خانواده خود در نظر گیرند و همه مسائل و مشکلات را با آنان در میان گذارند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک خاطرنشان کرد: تعریفی که نسبت به سلامت وجود دارد، تعریف جامع و کامل است مردم نیز باید نسبت به پزشک خانواده و همه پزشکان نیز نسبت به عمل به رسالت خود اهتمام ویژه داشته باشند.
افشار با اشاره به لزوم توجه به موضوع جوانی جمعیت بیان داشت: یکی از بحران های پیشروی حال حاضر کشور، کاهش سن جامعه و جوانی جمعیت است، حرکت کشور به سمت سن بالا مخاطراتی را به همراه دارد که از همین امروز باید به آن نگاهی اساسی داشت.
وی یادآور شد: دولت سیزدهم با ارائه مشوق های لازم جامعه را به سمت جوانی سوق داده است و برای رفع این مشکل باید مردم و دولت با هم همراه شوند تا از بحران پیری جمعیت پیشگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha