۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85102607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صربستان همچنان در شوک ۲ حادثه تیراندازی/ بازبینی قوانین اسلحه

تهران-ایرنا- صربستان درحالیکه به دنبال دومین فاجعه تیراندازی جمعی در دو روز گذشته در شوک به سر می‌برد که الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان وعده خلع سلاح در این کشور را داد.

به گزارش ایرنا، تارنمای هیل در گزارشی نوشت: الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان، اعلام کرد که برنامه خلع سلاح را تقریبا در کل صربستان پیش خواهیم برد. برای مقابله با این شرارت باید تصمیمی اتخاذ کنیم.

در حادثه تیراندازی روز پنجشنبه در دو روستا در نزدیکی شهر ملادنوواچ در جنوب بلگراد پایتخت صربستان، ۸ نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند. پلیس جمعه یک مظنون را پس از جست و جوی شبانه دستگیر کرد.

این تیراندازی یک روز پس از آن صورت گرفت که یک پسر ۱۳ ساله در مدرسه‌اش در بلگراد اقدام به تیراندازی کرد و بر اثر آن هشت دانش آموز و یک نگهبان مدرسه را به قتل رساند.

ووچیچ ضمن اعلام برنامه های خود را برای ایجاد سریع تغییرات در قوانین اسلحه کشور اظهار کرد: در ۲۴ ساعت دنبال دلیلی می‌گشتیم که چرا چنین حادثه‌ای باید بیفتد.

ووچیچ خواستار تعلیق دو ساله مجوزهای جدید حمل اسلحه، بازرسی کامل از صاحبان اسلحه قانونی و محاکمه سخت‌تر برای افرادی شد که اسلحه‌های ثبت نشده دارند. وی همچنین در راستای تلاش برای قرار دادن یک پلیس در هر مدرسه، وعده داد که طی شش ماه آینده نیروی پلیس صربستان را ۱۲۰۰ نفر افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha