۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبر: 85104950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استعفای وزیر آموزش صربستان به دنبال خشم عمومی از ۲ حادثه تیراندازی

تهران-ایرنا- برانکو روزیچ، وزیر آموزش و پرورش صربستان، به دنبال دو حادثه تیراندازی هفته گذشته که یکی از آنها در مدرسه ابتدایی رخ داد و منجر به کشته شدن هشت کودک و یک نگهبان مدرسه شد و خشم عمومی را برانگیخت، استعفا داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، صربستان به دلیل دو حادثه تیراندازی همچنان در شوک است. اولین حادثه قتل عام چهارشنبه گذشته در مدرسه‌ای در بلگراد و دیگری خشونت مسلحانه روز پنجشنبه در خارج از شهر است که منجر به کشته شدن هشت نفر شد.

مظنونان هر دو پرونده به ترتیب یک پسر ۱۳ ساله و یک مرد ۲۰ ساله در بازداشت هستند.

احزاب اپوزیسیون که دولت نخست وزیر آنا برنابیچ را به دلیل ناتوانی در جلوگیری از این دو جنایت مقصر می دانند، از حامیان خود خواسته اند که به راهپیمایی ضددولتی دوشنبه در بلگراد بپیوندند. آنها همچنین خواستار کناره‌گیری برانکو روزیچ بودند.

روزیچ در نامه استعفای خود به برنابیچ گفت: به عنوان مردی مسئول، یک متخصص در انجام کلیه وظایف اجتماعی که تاکنون داشتم، یک پدر و به عنوان یک شهروند این تصمیم عاقلانه را برای استعفا گرفتم.

پیرو این تیراندازی‌ها، دولت هفته گذشته مجموعه ای از اقدامات را با هدف جلوگیری از خشونت در مدارس و کاهش تعداد سلاح‌ها در دست اشخاص غیرنظامی ارائه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha