۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85102791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت و ساز جدید در نزدیکی سایت پرتاب ماهواره کره شمالی

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85102791
ساخت و ساز جدید در نزدیکی سایت پرتاب ماهواره کره شمالی

تهران- ایرنا - براساس گزارش های اخیر از یک اتاق فکر آمریکایی تصاویر جدید ماهواره ای از ساخت و ساز جدید در نزدیکی سایت پرتاب موشکی اصلی کره شمالی در اقدامی جهت بروز رسانی این بخش خبر می دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از یونهاپ، براساس گزارش ۳۸ نورث و تصاویر ماهواره ای منتشر شده منطقه ساحلی که پیش تر جهت اهداف کشاورزی در نزدیکی ایستگاه پرتاب ماهواره سوهائی واقع در شمال غربی استان پیونگان استفاده می شد به محلی برای ساخت و ساز جدید تبدیل شده است.

بخش پرتاب موشکی در تونگجانگ_ری سایتی است که کره شمالی آزمایش های سیستم های اصلی سلاح ها از جمله موتورهای موشکی سوخت جامد خود را در ماه دسامبر سال گذشته میلادی در آنجا انجام داده بود.

در این گزارش آمده است ساختمان های کشاورزی در این سایت حدود ۲ یا ۳ هفته پیش تخریب شدند و براساس تصاویر ماهواره ای ساخت و سازی جدید از ۱۹ تا ۳۰ آوریل در این قسمت انجام شده است.

در این گزارش تاکید شده: «مشخص نیست ساخت و ساز جدید به چه منظور صورت گرفته است اما احتمالا به عنوان بخشی از تلاش های کلی برای بروزرسانی و تقویت بخش پرتاب ماهواره ای که از اهداف کیم جونگ اون از ماه مارس سال ۲۰۲۲ بوده شکل گرفته است. »

براساس داده های رسانه های دولتی کره شمالی رهبر این کشور دستور بازرسی این سایت را داده بوده و خواستار بروز رسانی آن شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha