۱۵۰ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی استان مرکزی برگزار می‌شود

اراک - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، عمرانی و اجتماعی در هفته گرامیداشت بسیج سازندگی (۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت) در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار محمدرضا عسگری روز شنبه در نشست خبری، افزود: بهره‌بردای از ۲۹ واحد مسکونی سیل‌زدگان، دیدار اعضای بسیج سازندگی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، گلباران گلزار شهدا، اعزام های تخصصی به مناطق مختلف، برپایی میزهای خدمت در کل استان، اعزام گروه‌های تخصصی پزشکی با ویزیت رایگان به مناطق محروم از مهمترین برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان مرکزی است.

وی ادامه داد: تعمیر لوازم خانگی به ویژه کولر توسط گروه‌های جهادی با ارسال شماره پیامک ۶۶۰۰۰۸۶۰۱۷ ، احداث، مرمت و بازسازی ۳۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی، لایروبی قنوات، ساخت استخر ذخیره آب در روستاهای محروم، ساخت مدارس ۲ و سه کلاسه، فضاسازی، نوسازی و زیرسازی مدارس با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی از دیگر برنامه های تدارک شده این هفته در استان مرکزی است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: آبرسانی به سه منطقه روستایی با تنش آبی بالا، افتتاح کارگاه‌های اشتغال زایی، پرداخت تسهیلات از سوی ۷۵۹ صندوق قرض الحسنه، توزیع بسته‌های مومنانه و معیشتی و توزیع غذای گرم بین محرومان، رزمایش جهادگران امیدآفرین، برگزاری همایش جهادگران با فرمانداران شهرستان‌ها، اعطای جهیزیه به نوعروسان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و برگزاری کاروان رسانه در قالب بازدید از فعالیت جهادگران در عرصه‌های مختلف از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته بسیج سازندگی در استان مرکزی است.

عسگری بیان کرد: خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی در تمام عرصه ها از اولویت‌های بسیج سازندگی است و این سازمان با ساماندهی جوانان در گروه‌های جهادی نه تنها به مردم بلکه در بحران‌های مختلف پشتیبان نهادهای دولتی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی مردم، ادامه داد: توانمندسازی مردم، ایجاد اشتغال، کمک به اقتصاد خانواده، ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه از برنامه‌های اولویت‌دار بسیج سازندگی است.

فعالیت ۱۷۰ هزار جهادگر بسیجی در استان مرکزی

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست بیان کرد: ۱۷۰ هزار جهادگر بسیجی در قالب یک‌هزار و ۳۰۰ گروه جهادی در ۱۲ عرصه مختلف به مردم این استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

سرهنگ پاسدار سعید فرامرزی افزود: ۲۹ هزار جهادگر به صورت عمومی و تخصصی، ۲۲ قشر تخصصی، ایجاد سه قرارگاه معین در شهرستان‌های اراک، زرندیه و اراک، ایجاد ۱۲ قرارگاه منطقه‌ای، ۱۲۰ طرح محرومین زدایی در خصوص ذخیره آب ، ساخت و مرمت مسکن ، برگزاری ۵۵۰ کلاس آموزشی، قالیبافی، خیاطی با محوریت اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات گروههای جهادی استان مرکزی است.

وی گفت: یک‌هزار و ۵۰۲ نفر در یک سال گذشته برای دریافت تسهیلات اشتغال در صندوق‌های قرض الحسنه ثبت نام کردند که تاکنون به ۳۷۰ نفر ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: ۴۵ روستای دارای تنش آبی استان سال گذشته شناسایی شد که در ۲۲ روستا عملیات آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال انجام شد و در هفته بسیج سازندگی امسال نیز عملیات آبرسانی به سه روستای دیگر انجام می‌شود.

فرامرزی اظهار کرد: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات دستگاه‌های مهندسی هزینه شده و ۱۲ ماشین آلات سنگین برای زمان بحران خریداری شده است.

وی افزود: ۱۰۴ هزار و ۹۰۳ بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال پارسال بین نیازمندان توزیع شد و ۱۲۴ بسته جهیزیه به ارزش ۳۱ میلیارد ریال نیز به نوعروسان محروم استان اهدا شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی تاکید کرد: ۴۵ مدرسه کانکسی در نقاط مختلف استان شناسایی شده و ساخت ۳۰ مدرسه به گروه‌های جهادی واگذار شده است.

۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت ماه با عنوان هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha