۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85103252
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ‌سازی برای افزایش جمعیت به استفاده از ظرفیت‌های قانونی احتیاج دارد

گرگان_ایرنا_معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گلستان با تاکید بر حمایت از فرزندآوری به‌عنوان یک مسئله مهم و حیاتی‌ برای توسعه گفت: باید از همه ظرفیت‌های قانونی برای فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلی مهاجر روز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی هفته جمعیت و رویداد جایزه جمعیت افزود: سیاست‌های جمعیتی در صورتی که با نیازهای واقعی مردم همراه باشند، می‌توانند در راستای رشد فرزندآوری موثر باشند.

وی اظهار داشت: اصحاب هنر و فرهنگ ظرفیت های ویژه ای هستند که در قالب های مختلف از جمله هنر، همایش و پویش اثرات بهتری دارند.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان هم در این جلسه گفت: افزایش جمعیت با فرهنگ سازی به همراه مشارکت بخش‌های مختلف محقق می شود.

آزاده رجبی افزود: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با عنوان سهم من از جوانی ایران در گلستان هم برگزار می شود و همچنین از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه هر روز به بررسی نقش سازمان ها و نهادها از جمله رسانه و جوانی جمعیت، مدیران و جوانی جمعیت، خانواده موفق و جوانی جمعیت، دستگاه های دولتی و جوانی جمعیت، شرکت های خصوصی و جوانی جمعیت، نخبگان و جوانی جمعیت و گروه های مردم نهاد پرداخته خواهد شد.

وی اظهار داشت: تحکیم خانواده، تک فرزندی و عوارض آن، سقط جنین، ناباروری، جمعیت و دستاوردها و پیام ها از محورهای مورد بررسی در این هفته است.

وی بیان کرد: نقش رسانه در تبیین حوزه جمعیت با استفاده از ظرفیت های قانونی ویژه است که باید با این مهم آشنا باشند.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha