ابلاغ بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال از اعتبارات بودجه عمومی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_ ایرنا_ رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته از محل اعتبارات بودجه عمومی به استان ۵۹ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شهریارپور روز شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این مبلغ ۴۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.
وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری به تفکیک منابع در اختیار، چگونگی جذب آن و عملیات اجرایی طرح‌های خود را در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان درخصوص توضیح لازم را ارائه کردند.
شهریارپور به جذب نشدن مبلغی از اعتبارات چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: جذب سریع‌تر این اعتبارات از سوی مسوولان تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است و باید اقدامات لازم برای جذب این اعتبارات را تا ۱۰ روز دیگر انجام شود.
وی با اشاره به تنظیم سند پیشرفت و توسعه چهارمحال و بختیاری به‌عنوان مهم‌ترین برنامه اجرایی و راهبری توسعه استان براساس برنامه هفتم توسعه یادآور شد: برای تنظیم این سند ۱۵ کمیته تشکیل شده که تاکنون ۶ کمیته پیش‌نویس اولیه سند را ارائه داده‌اند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای تکمیل این سند باید از توان تمام مشاوران و ذی‌نفعان استان و شهرستان‌ها بهره‌گیری و کمیته تخصصی تشکیل شود.
وی گفت: در کنار منابعی که از بودجه عمومی اختصاص پیدا کرده ظرفیت‌های خوبی در قانون بودجه در قالب مولدسازی، تهاتر نفت و ماده ۵۶ قانون الحاق پیش‌بینی شده که منابع خوبی به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است.
شهریارپور تاکید کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل از ماده ۵۶ و ۱۱ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفت به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد که در سال‌جاری باید از این ظرفیت بهره‌گیری بیشتری شود.
وی افزود: در این نشست تامین زمین ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری که مباحث تخصصی آن در کارگروه زیربنایی استان مطرح شده بود، مصوب شد تا عملیات اجرایی آن‌ها در آینده نزدیک آغاز شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سامانه «منتاک» به‌عنوان مهم‌ترین سامانه ارائه گزارش نظارتی پیشرفتی از طرح‌ها در جلسه مطرح شد و اقداماتی که در استان برای تکمیل پروژه‌ها انجام شده نیز مطرح و قرار شد مباحث این سامانه تکمیل شود تا بتوان از نتایج آن برای نظارت بر طرح‌های استان بهره‌گیری کرد.
وی یکی دیگر از موارد حائز اهمیت برای چهارمحال و بختیاری را جابجایی یا درجاسازی روستاها دانست و یادآور شد: روستاهایی شناسایی شده که باید مطالعات اولیه آن‌ها انجام شود و انتخاب طرح‌های اولویت‌دار برای روستاهای نیازمند درجاسازی تعریف می‌شود.
شهریارپور تصریح کرد: روستاهای مورد نظر فرمانداران در این خصوص مطرح و برای هر کدام از آن‌ها تصمیم‌های لازم گرفته شد.
وی با اشاره به برگزاری دور دوم سفرهای رییس‌جمهور و هیأت دولت به استان‌های کشور یادآور شد: در این دور از سفرها تکمیل طرح‌های مصوب سفر مطرح است که باید برخی پروژه‌ها تکمیل، بهره‌برداری و در این سفرها افتتاح شوند.
شهریارپور اظهار داشت: همچنین تکمیل سایر طرح‌های مصوب سفر نخست رییس‌جمهور و هیأت دولت به استان‌ها ضروری است و طرح‌هایی که تامین مالی آن‌ها به مصوبات تکمیلی نیاز دارد و یا در سفر اول مغفول واقع شده‌اند و مصوب نشده‌اند برای مصوبه در دور دوم سفرها در اولویت هستند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha