۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85103675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لبنان: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ضروری است

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۷
کد خبر: 85103675
لبنان: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ضروری است

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه لبنان گفت که سوریه باید به اتحادیه عرب بازگردد و کشورش همواره بر ضرورت این امر تاکید دارد و از آن حمایت می کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری النشره لبنان، «عبدالله بوحبیب» از تلاش بیروت در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خبر داد و افزود که پیشنهاداتی در این خصوص به اتحادیه عرب ارائه شده است.

وی ادامه داد که کشورش از بازگشت سوریه به عضویت اتحادیه عرب حمایت می‌کند و آن را بسیار با اهمیت می‌داند.

بوحبیب پیش از ترک بیروت به مقصد قاهره برای حضور در نشست وزیران خارجه عرب افزود که لبنان از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می کند و در همین راستا بزودی نشست مشورتی میان وزاری خارجه اتحادیه عرب برگزار و در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

نشست وزیران خارجه عرب در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب قرار است امروز یکشنبه در قاهره برگزار شود. این مقامات عرب همچنین نشست دیگری نیز برای بررسی اوضاع در سودان برگزار می کنند.

به تازگی نیز احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در گفت وگو با شبکه سعودی الشرق تاکید کرد که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در نشست قریب الوقوع سران کشورهای عربی در ریاض «بسیار محتمل» است و این امر باید به طور تدریجی و مرحله ای انجام شود.

وی اضافه کرد که بازگشت دمشق به کرسی اش در اتحادیه عرب که از سال ۲۰۱۱ خالی است ابتدا با برگزاری نشست و بررسی این مساله آغاز می شود و سپس کشورهای عضو اتحادیه عرب موافقت خواهند کرد و بعد از آن از سوریه دعوت خواهد شد.

دبیرکل اتحادیه عرب اضافه کرد که با توجه به تماس ها و اقدامات انجام شده، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در نشست ریاض که قرار است ۱۹ می(۲۹ اردیبهشت) برگزار شود، بسیار محتمل است مگر اینکه اتفاق بزرگی رخ دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha