بوکس قهرمانی جهان/ برتری قاطع موسوی مقابل حریف ترکیه‌ای

تهران- ایرنا- بوکسور باتجربه وزن ۷۵ کیلوگرم ایران، حریف ترکیه‌ای خود را در جریان مسابقات جهانی ۲۰۲۳ مقتدرانه شکست داد.

به گزارش ایرنا؛ بیست‌ودومین دوره مسابقات بوکس قهرمانی جهان با حضور ۵۳۹ بوکسور از ۱۰۷ کشور از روز دوشنبه هفته گذشته به میزبانی تاشکند، پایتخت ازبکستان آغاز شده و به مدت ۱۴ روز ادامه خواهد داشت.

امروز یکشنبه در ادامه این رقابت ها، سیدشاهین موسوی بوکسور باتجربه ایران که چند مدال آسیایی را در کارنامه دارد، پس از استراحت در دور نخست به مصاف "سلطان عثمانلی" از ترکیه رفت.

موسوی در راند اول و دوم به ترتیب با نتایج چهار بر یک و همچنین سه بر دو برنده شد. او در راند سوم نیز بر مبارزه مسلط بود و در نهایت در مجموع سه راند و با راس داوران، پنج بر صفر پیروز شد و به مرحله بعدی قدم گذاشت.

موسوی روز سه‌شنبه با برنده دیدار استرالیا و مولداوی مبارزه می‌کند.

تیم ایران با هفت بوکسور در این رقابت ها شرکت کرده است که پیش از این؛ پوریا عبدالمالکی(یک برد و یک شکست)، امین مجنونی، علی حبیبی‌نژاد و میثم قشلاقی با قبول شکست برابر حریفان از دور مسابقات کنار رفتند. دانیال شه‌بخش و پوریا امیری نیز با برتری مقابل حریفان به دور بعدی رسیدند.

فردا دوشنبه و در هشتمین روز این مسابقات، دانیال شه‌بخش در وزن 60 کیلوگرم با "سیمِئونوف روسنوف" از بلغارستان مبارزه می‌کند و پوریا امیری در وزن 92 کیلوگرم به مصاف "نارک ماناسیان" از ارمنستان می‌رود.

فدراسیون جهانی بوکس (IBA) برای این رقابت‌ها جوایز دلاری را نیز در نظر گرفته است که به نفر اول ۲۰۰، به نفر دوم ۱۰۰ و به نفرات سوم ۵۰ هزار دلار تعلق می‌گیرد.

همچنین روح‌الله حسینی، سرپرست فدراسیون بوکس ایران نیز جوایز نقدی قابل توجهی را برای مدال‌آوران احتمالی کشورمان در نظر گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha