۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹
کد خبر: 85103817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: جای تعقل و تفکر در نظام آموزش مدرسه‌ای خالی است

یزد- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه امروز نیروی اندیشمند، نوآور و متفکر کم داریم، گفت: جای تعقل و تفکر در مدارس خالی بوده و کادرسازی و تربیت نیروی انسانی خلاق انجام نمی شود که این یکی از بزرگترین مشکلات کشور است.

به گزارش روز یکشنبه دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه معلمان تربیت علمی و اخلاقی سرمایه انسانی را عهده دار هستند، گفت: جایگاه و شان این قشر در جامعه باید تبیین شود، معلمان شخصیت والایی دارند و خداوند موقعیتی در اختیار آنها قرار داده که به تکلیف انسانی خود در زمینه تربیت انسانها بپردازند.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش باید در این زمینه کار کند تا معلمان به جایگاه خود واقف شوند و منزلت و موقعیت خود را دریابند و در برابر خدا، مردم و دانش‌آموزان احساس مسئولیت بیشتری کنند.

ناصری با بیان اینکه غربی‌ها سه اصل تفکر، تعقل و تدین را از ما گرفته اند، افزود: آموزش‌هایی که از یک قرن قبل در مدارس ارائه می شود بعضا سطحی است و افراد را فاقد قدرت تفکر و تعقل می کند در حالی که اگر شخصیت و هویت فرزندان خود را رشد دهیم، پیشرفت، کمال و خلاقیت در آنها متبلور می‌شود.

در این نشست اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم استان گزارشی از برنامه های این هفته ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha