۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 908
کد خبر: 85103867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعیین تکلیف بیش از ۲۵ میلیون برگ سند ملی راکد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰
کد خبر: 85103867
تعیین تکلیف بیش از ۲۵ میلیون برگ سند ملی راکد

تهران- ایرنا- کارشناسان اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی معاونت اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، ۲۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۶۰۰ برگ از اسناد مربوط به سوابق راکد دستگاه‌های کشور مربوط به دوره زمانی ۱۳۶۵ تا ۱۳۹۹ را در اسفندماه سال ۱۴۰۱ بررسی، ‌ارزشیابی و تعیین تکلیف کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، سوابق و پرونده های راکد امورمالیاتی استان های گلستان و خوزستان، بیمه سلامت استان های تهران، زنجان و سمنان، شعب شرکت بیمه آسیا در استان زنجان، اداره کل استاندارد استان گلستان و اداره کل تعزیرات حکومتی استان تعیین تکلیف شد.

از مجموع این اسناد، تعداد ۲۵ میلیون و ۳۶۹ هزار برگ از اسناد بر اساس مجوزهای اختصاصی و عمومی مصوب شورای اسناد ملّی، فاقد ارزش آرشیوی تشخیص داده شد و از چرخه اداری خارج شد و تعداد ۸۴ هزار و ۶۰۰ برگ سند ارزشمند آرشیوی تفکیک و پس ار بسته بندی و در کارتن های ویژه سازمان با تنظیم صورتجلسات اسناد انتقالی تحویل مخازن اسناد آرشیوی سازمان شد.

اسناد آرشیوی پس از تهیه و تنظیم «صورتجلسه انتقال اسناد» به سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتقل و برای سایر اوراق امحایی براساس دستورالعمل« امحای اوراق دارای مجوز امحاء»، «صورتجلسه اوراق امحایی» تنظیم و با رعایت ترتیبات قانونی، امحاء می شود.

با اقدامات انجام شده حدود ۱۲۵۲ متر مربع فضای اداری و بایگانی آزاد و در اختیار دستگاه ها قرارگرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha