۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85104174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنایع دستی البرز بازارهای جهانی را هدفگذاری کرده است

کرج - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: صنایع دستی فاخر این استان با اهتمام هنرمندان این بخش بازارهای جهانی را هدفگذاری کرده است .

به گزارش ایرنا، رحیم خاکی روز یکشنبه در آستانه گشایش نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی (اکسپو۲۰۲۳) که از امروز فعالیت خود را در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز می کند، به خبرنگاران گفت: عرضه خیره کننده دستاوردهای صنایع استان البرز در این نمایشگاه بستر را برای صادرات صنایع دستی این استان فراهم خواهد کرد.

وی بیان کرد: این نمایشگاه فرصتی برای تقویت صادرات به کشورهای هدف و یافتن بازار های جدید برای محصولات صنایع دستی است که در واقع در این نمایشگاه محصولات صادراتی و کشورهای هدف صادرات معرفی می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه اطلاعات صنایع‌دستی استان در قالب فایل‌های اینفوگرافی آماده شده که در دید تجار و بازدیدکنندگان قرار می گیرد، اظهار کرد: در غرفه البرز محصولات صنایع دستی فاخر و با ارزش صادراتی استان به صورت مستقیم به نمایش درمی‌آیند.

صنایع دستی البرز بازارهای جهانی را هدفگذاری کرده است


خاکی ادامه داد: در زمینه گردشگری نیز یکی از مولفه های اکسپو حول محور طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان است که واحدهای اقامتی و پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و هرچه در زنجیره ارزش گردشگری می‌گنجد را شامل می‌شود.
به گفته این مسوول در زمینه گردشگری و سرمایه گذاری اقدام به تهیه و تولید کلیپ‌های حرفه ای و معرفی بسته های سرمایه گذاری شده که در قالب فایل های اینفوگرافی، پوستر و تیزر آماده شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه نیز به معرفی بسته‌های سرمایه گذاری البرز در حوزه های مختلف گردشگری، از جمله گردشگری فرهنگی، سلامت، کشاورزی و امثال پرداخته می شود. همچنین در کنار معرفی بسته های سرمایه گذاری جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان معرفی می شوند.
پنجمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود.
این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۴۵ هزار متر مربع و در ۲۰ سالن نمایشگاهی میزبان هیات‌های تجاری و مقامات دولتی از سرتاسر دنیا است.

بخش‌های این نمایشگاه انواع صنایع از جمله غذایی، کشاورزی، دام و طیور، شیلات، صنعت نساجی، چرم، پوشاک، فرش دستبافت، صنایع دستی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و هر آنچه در حوزه صادرات می ‌گنجد را در بر می‌گیرد.

استان البرز سال گذشته با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات محصولات صنایع دستی رکورد چند سال گذشته صادرات این محصولات را شکست.

استان البرز دارای هشت هزار هنرمند در ۷۵ رشته صنایع دستی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha