فعالیت چهار تور گردشگری غیرمجاز در مهاباد متوقف شد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85104256
فعالیت چهار تور گردشگری غیرمجاز در مهاباد متوقف شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: فعالیت چهار تور گردشگری غیرمجاز (فاقد مجوز) در این شهرستان متوقف شد.

ناصر صدفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افرادی سودجو قصد داشتند در قالب تورهای غیرمجاز با چهار دستگاه اتوبوس افراد را به منطقه هورامان استان کردستان ببرند و آنها را در مکان‌های غیرمجاز اسکان دهند.

وی با اشاره به اینکه گزارش مردمی مبنی بر شناسایی محل اعزام این تورهای غیرمجاز گردشگری موثر بود، افزود: با هماهنگی دادستان، فرمانداری و پلیس اطلاعات شهرستان این تورهای غیرمجاز شناسایی و از حرکت آنها جلوگیری به عمل آمد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: در مهاباد هشت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعالیت دارند و برگزاری تورهای گردشگری طبق قانون باید از طریق دفاتر انجام شود در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

صدفی از شهروندان خواست از همراهی و همسفری با تورهای گردشگری فاقد مجوز خودداری کنند زیرا در صورت بروز مشکلات مانند تصادف و کلاهبرداری طبق قانون خسارتی به این افراد بازپرداخت نمی‌شود.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مهاباد

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد از برپایی نمایشگاه صنایع دستی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۱۳۰ غرفه آثار صنایع دستی چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، لباس سنتی، صنایع چوبی، شیرینی، سوغات و عرقیات گیاهی عرضه می‌کنند.

فعالیت چهار تور گردشگری غیرمجاز در مهاباد متوقف شد

وی اضافه کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی، هنرهای سنتی، سوغات و توانمندی‌های هنرمندان مهاباد و دیگر شهرهای کشور در ۲ نوبت صبح و عصر از امروز تا ۳۱ اردیبهشت در فلکه مادر این شهر آماده بازدید علاقمندان است.

مهاباد ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین‌المللی کانی‌برازان، موزه مردم شناسی و حمام میرزا رسول، دخمه سنگی فخریگاه، برده کنته و مسجد جامع از مهمترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha