۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85104713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونمایی‌های غیرواقعی فدراسیون‌ها برای سفر به هانگژو

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85104713
رونمایی‌های غیرواقعی فدراسیون‌ها برای سفر به هانگژو

تهران- ایرنا- درحالی که هنوز تکلیف کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو مشخص نشده برخی فدراسیون‌ها با رونمایی غیرواقعی از اسامی ملی‌پوشان اعزامی‌شان به بازی‌ها قصد دارند مسئولان ورزش کشور را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش ایرنا، درحالی که تکلیف کاروان اعزامی ایران به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی تا چند روز دیگر مشخص شده و ثبت‌نام نفرات و رشته‌های اعزامی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت نهایی خواهد شد اما به نظر می‌رسد برخی فدراسیون‌ها با انتشار اخباری همچون اعلام اسامی ملی‌پوشان‌شان برای حضور در هانگژو، قصد دارند مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش را برای اعزام نفرات مدنظرشان به بازی‌های آسیایی تحت فشار یا عمل انجام شده قرار دهند.

این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که بارها ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و نیز شخص محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک بر اعزام کاروانی کیفی به بازی‌ها تاکید موکد داشته‌اند.

با این حال همین چند روز پیش بود که چند فدراسیون که نامشان در فهرست فدراسیون‌های مدال‌آور کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در بازی‌های آسیایی نیست، از لیست ملی‌پوشان‌شان در رقابت‌های هانگژو ۲۰۲۲ رونمایی کردند؛ لیستی که با شاخص‌های مدنظر ستادعالی بازی‌ها برای اعزام در تضاد آشکار است و درنهایت هم حاصلی جز تزریق امیدهای واهی و ایجاد لطمات روحی ناشی از عدم اعزام به ورزشکاران نخواهد داشت.

البته ستاد عالی بازی‌ها در تصمیمی درست قصد دارد برخی رشته‌ها و ورزشکاران را با اهداف حمایتی و توسعه‌ای راهی هانگژو کند که اقدام بسیار شایسته‌ای است که در سال‌های آتی منجر به رشد ورزش کشور خواهد شد اما ایجاد توقعات بیهوده در ورزشکاران و هدر دادن انرژی و توان‌شان برای رقابتی که اصلا قرار نیست حضوری در آن داشته باشند، نه‌تنها با منطق حاکم در ورزش کشور همگام نیست بلکه به شدت غیرمنصافه و ضربه‌زننده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha