۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85104954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 رییس اتاق بازرگانی زنجان: به دنبال جذب سرمایه گذار در نمایشگاه ایران اکسپو هستیم

زنجان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: مذاکرات ابتدایی و شناساندن اولیه فرصت‌های سرمایه گذاری به طرف‌های خارجی و جذب آنان رویکرد اصلی ما در نمایشگاه ایران اکسپو است.

صمد یوسفی اصل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه غرفه استان زنجان در نمایشگاه ایران اکسپو به همت اتاق بازرگانی زنجان و با مشارکت استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی طی چهار روز دایر شده است، اظهار کرد: طی روز نخست نمایشگاه، هیأت های تجاری، تجار و بازرگانان کشورهای مختلفی از جمله پاکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، عمان، چین و هند، مالی و اقلیم کردستان عراق در غرفه اتاق بازرگانی زنجان حضور پیدا کردند و مذاکرات ابتدایی در راستای شناساندن ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری و همچنین اهداف صادراتی استان با این طرف ها شکل گرفت و مقرر شد تا زمینه های همکاری پس از این نمایشگاه نیز پیگیری شود.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه هدف اصلی ما در این نمایشگاه شناسایی اولیه و مذاکرات ابتدایی با بازرگانان و صاحبان کسب و کار سایر کشورها بوده تا در راستای جذب سرمایه گذار در استان فعال همچنین در زمینه تامین نیازهای صادراتی و وارداتی استان اقداماتی را صورت دهیم، افزود: استان زنجان با توجه به موقعیت قرارگیری ژئوپلتیکی و ظرفیت های موجود در شمال غرب کشور، این توان را دارد تا در سال های آینده تبدیل به بزرگترین میزبان سرمایه گذاری از سایر کشورها شود.

یوسفی اصل با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری خارجی جزو برنامه های اصلی است، افزود: این سرمایه‌گذاران می توانند سفرای اقتصادی استان برای جذب حداکثر سرمایه‌گذاران جدید از کشورهای مطلوب خود باشند، از این رو ایجاد بستری سالم و رقابتی برای این سرمایه گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است.

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۳) از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در ۱۲ بخش تخصصی برگزار می‌شود.

این‌ نمایشگاه با حضور بیش از ۷۰۰ شرکت در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار مترمربع در ۱۵ سالن نمایشگاهی، با میزبانی ۷۰ هیات تجاری و دولتی مشتمل بر بیش از هزار و ۲۰۰ تاجر و مقام دولتی از سراسر دنیا با هدف ایجاد بازارهای صادراتی جهانی با تمرکز بر شرق آسیا، اوراسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و تنوع بخشی به کالاهای صادراتی کشور (خاصه دانش بنیان و نیز دارای ارزش افزوده بیشتر) جهت افزایش ضریب تاب آوری اقتصادی کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha