۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۷
کد خبر: 85105035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش آموزان کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه- ایرنا- اولین نمایشگاه استانی "جابر ین حیان" استان کرمانشاه ویژه پروژه‌های علمی و پژوهشی دانش آموزان در قالب ۲۴ غرفه روز دوشنبه با حضور «محمد محمدی» مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در محل نمایشگاه های دائمی کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه روز دوشنبه در این مراسم؛ از شرکت ۲۰۰ دانش آموز نخبه دوره ابتدایی از تمام نواحی و مناطق ۲۴گانه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این نمایشگاه خبر داد؛ که دستاوردهای علمی و پژوهشی خود در طول یک سال تحصیلی را در آن به نمایش گذاشته‌اند.

«سلمان محمدی» با بیان اینکه این جشنواره ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی است گفت: در راستای عدالت آموزشی سعی شده جشنواره جبار بن حیان در تمام مدرسه ابتدایی استان کرمانشاه اجرا شود.

وی برگزاری نمایشگاه استانی پروژه های علمی و پژوهشی "جبار بن حیان" را یک فرصت عالی برای یادگیری و تجربه گردانی بین دانش آموزان و مربیان خلاق، نوآور عنوان کرد و گفت: در کنار این نمایشگاه یک اردو نیز برای این دانش آموزان با والدین آنها برپا شده که باهم بیشتر آشنا شوندو از تجربه های یکدیگر استفاده کنند.

محمدی گفت: از ۳۷۰ هزار دانش آموز در حال تحصیل استان کرمانشاه بیش از نصف از آنها یعنی ۱۸۷ هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند و دوره ابتدایی مهم ترین دوران تحصیل برای آموزش و پرورش است زیرا شاکله اصلی شخصیت دانش آموزان برای یادگیری در این مقطع شکل می گیرد.

آینده جامعه و کشور در مدرسه خلق و شکل می گیرد

مدیرکل دفتر معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم؛ بنیادین ترین عنصر جامعه و کشور را آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: و کانون این عنصر بنیادین معلمان هستند که به افراد این جامعه آموزش می دهند، و آنها هستند با تربیت و آموزش دانش آموزان آینده جامعه و کشور را خلق و شکل می دهند.

نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش آموزان کرمانشاه افتتاح شد

«محمد محمدی» در ادامه به پنج ویژگی مدرسه طبق آخرین مطالعات روز دنیا اشاره کرد بیان داشت: مدرسه باید فضای برای زندگی کردن باشد یعنی تمام ارکان و عناصر زندگی را به دانش اموزان یاد بدهد.

محمدی دومین ویژگی مدرسه را یادگیری عنوان کرد و گفت: همه عناصر، ارکان، در و دیوار و فضای مدرسه باید چیزهایی و مطالبی از زندگی و یادگیری را به بچه ها یاد بدهد.

وی هویت بخشی و هویت سازی به دانش آموزان را مهم ترین ویژگی مدارس عنوان کرد و گفت: کسی که دارای هویت است می تواند مقاومت کنند مانند مردم مقاوم کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس اما کسی هویت ندارد، نمی تواند کوچکترین مقاومت در برابر دشمنان کنند.

این مقام مسئول وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: مدرسه باید فضای سرشار از حیات، موفقیت به بچه ها الحاق کند زیرا بچه به مدرسه می آیند که موفق باشند اما الان اینگونه نیست.

محمدی ویژگی پنجم مدرسه را آموزش خلاقیت، نوآوری دانست اینکه در مدرسه دانش آموزان یاد بگیرند همیشه باید در حال آموختن و یاد دهی باشند و هیچ پروزه را ناتمام نگذارند.

وی در پایان اظهار داشت: سال آینده برگزاری جشنواره جابربن حیان در حوزه دست ورزی، علوم آزمایشگاهی، آزمایش های مختلف کار و زندگی و بازی و بازسازی تکمیلی تغییرات جدی خواهد داشت.

گفتنی است در پایان مربیان و معاونان نواحی و مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش برای برگزاری جشنواره علمی پژوهشی جباربن حیان در استان کرمانشاه تلاش کردند تجلیل شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha