طرح رتبه‌بندی بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از معلمان سرپل‌ذهاب انجام شده است

قصرشیرین- ایرنا- رییس آموزش و پرورش سرپل‌ذهاب از اجرای طرح رتبه‌بندی یک هزار و ۲۹۶ نفر از معلمان این شهرستان و صدور احکام آنان خبر داد و گفت: به برکت دولت مردمی سیزدهم نظام رتبه‌بندی معلمان که حدود ۱۴ سال طول کشید، اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی‌اشرف صفری» روز یکشنبه در آیین تکریم معلمان سرپل ذهاب به مناسبت گرامیداشت هفته معلم با بزرگداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری افزود: شهید مطهری در علم، دیانت، نظم و انضباط کاری، تعهد و تخصص یک معلم کامل بود.

وی اظهار کرد: نامگذاری روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری بنام روز معلم برای جامعه فرهنگیان افتخار بسیار بزرگی است و امامان انقلاب نیز در خصوص شان معلم و رسالت خطیرش بیانات ارزشمندی داشته اند به عنوان نمونه امام راحل فرمودند که «معلمان آینده سازان کشور هستند و نقشی مانند پیامبران (ع) دارند» و یا رهبر معظم انقلاب نیز با نگاه ویژه به جایگاه معلمین می فرمایند: «معلمین پایه ریز تمدن نوین در کشور هستند».

رییس اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب با اشاره به فعالیت های این اداره در ۲ حوزه آموزش و تربیت، گفت: اجرای طرح جابر در مقطع ابتدایی به منظور تقویت حس پژوهش و پرسشگری در دانش آموزان ابتدایی، طرح شهید همت در راستای توانمند سازی معلمان تازه استخدام مقطع ابتدایی برای ۳۵۰ نفر، طرح تثبیت یادگیری برای جبران نارسایی و کمبودهای دوران کرونا، طرح شهید بهمن فر برای ۲۱۶ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده و ایجاد پایگاه سنجش برای نوآموزان و غربالگری یک هزار و ۴۵۰ نفر از نوآموزان شهرستان از عمد برنامه های صورت گرفته است.

صفری افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۶ نفر دانش آموز در کنکور سراسری موفق به پذیرش در دانشگاه‌های دولتی شدند که ۲۷ نفر آن ها در رشته های پزشکی و پیراپزشکی پذیرفته شدند و این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۶۲ نفر رسید.

طرح رتبه‌بندی بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از معلمان سرپل‌ذهاب انجام شده است

دفاع از ارزش‌های اسلامی مهمترین ویژگی شهید مطهری بود

فرماندار سرپل ذهاب نیز با بزرگداشت یاد استاد شهید مطهری و تجلیل از معلمان و گرامیداشت یاد هفت شهید معلم سرپل ذهاب گفت: یکی از مهمترین ویژگی های شهید مطهری دفاع از ارزش های انقلاب بود و این شهید در حوزه تعلیم و تربیت گام های ارزشمندی را برداشته است.

«صدرالله بابلی» افزود: خلق حماسه ی به یاد ماندنی ملت غیور ایران اسلامی در مراسمات ۱۴ و ۱۵ اریبهشت ماه به مناسبت سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز جای تبریک دارد و لازم است از مهمان نوازی مردم بابصیرت و حماسه ساز و همیشه در صحنه سرپل‌ذهاب در مراسمات به ویژه صعود به ارتفاعات بازی دراز قدردانی کنم.

وی اظهار کرد: در برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز همبستگی و تعامل خوبی بین همه دستگاه ها بود از این رو از همه مسوولان ادارات و نهادهای شهرستان به ویژه سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و ناحیه مقاومت سپاه شهرستان سرپل ذهاب که تمام مقدمات برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی معنوی را فراهم نمودند تشکر می کنم.

وی همچنین با اشاره به شخصیت شهید مطهری گفت: شهید مطهری یک فیلسوف وارسته است و شأن و مقام و منزلت این شخصیت انقلابی از لسان امامان انقلاب ساری و جاری است.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: آنچه در وجود این شخصیت بزرگ خودنمایی می کند بخاطر حیات پربرکت ایشان است که برمدار ارزش ها و کرامت انسانی بود و امامان انقلاب به این رسیده بودند که کرامت ایشان بر مدار ارزش‌هاست.

بابلی تصریح کرد : این شخصیت جلیل القدر دنبال بهتر شناساندن خداوند و ترویج مکتب دین الهی بود و در زمان خودش به دشمنان مجال تجاوز به ارزش ها را نمی داد از این رو هر ابزار و جریانی برای ترویج ارزش های اسلامی استفاده می کرد و در سنگر تعلیم و تعلم گام های بلندی برداشت و به اهدافی که مدنظرش بود، دست پیدا کرد.

وی با اشاره به انتخاب معلمان برتر شهرستان افزود: از نظر ما همه معلمان برتر و دلسوز به آرمان ها و آموزش و تعلیم و تربیت هستند، اما انتخاب معلمان برتر بر اساس دستور العمل های داخلی سازمان آموزش و پرورش است و این موضوع هیچ تاثیری در نگاه ما نسبت به همه معلمان ندارد و همه جامعه فرهنگیان برای ما ارزشمند و صاحب مقام هستند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha