۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85105163
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندروی‌های رژیم صهیونیستی، حتی انگلیس را نگران کرد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85105163
تندروی‌های رژیم صهیونیستی، حتی انگلیس را نگران کرد

لندن – ایرنا – دولت انگلیس که از همپیمانان دیرین رژیم صهیونیستی است در واکنش به اقدام وحشیانه نظامیان این رژیم در تخریب یک مدرسه فلسطینی، با انتشار پیامی در حساب توئیتری کنسولگری خود در قدس، اعلام کرد که از این رویداد نگران است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این پیام توئیتری آمده است: ما از تخریب مدرسه‌ای در منطقه جیب الذیب نگران هستیم و از اسرائیل می خواهیم که دستور تخریب (۵۷) مدرسه دیگر در کرانه باختری را لغو کند و به تعهدات خود به عنوان یک قدرت اشغالگر پایبند باشد.

بسیاری از تحلیلگران واکنش لندن به این رویداد را بی‌رقم ارزیابی و تاکید کرده‌اند که دولت انگلیس بدون صدور بیانیه و اعتراض به تخریب این مدرسه فلسطینی به دست نظامیان صهیونیستی، فقط نسبت به این رویداد اظهار نگرانی کرده است.

نظامیان اشغالگر صبح دیروز (یکشنبه) به منطقه جیب الذیب در شهرک بیت تعمر در شرق بیت لحم یورش برده و مدرسه‌ای را که با حمایت مالی اتحادیه اروپا ساخته شده بود و ۶۰ دانش‌آموز فلسطینی در آن درس می‌خواندند، تخریب کردند.

در پی یورش نظامیان اسرائیلی به این منطقه، درگیری شدیدی بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها به وقوع پیوست که طی آن دست کم پنج فلسطینی زخمی شدند.

اتحادیه اروپا دیروز با صدور بیانیه‌ای اقدام صهیونیست‌ها را محکوم و تاکید کرد که این رژیم باید از هرگونه تخریب منازل و اماکن فلسطینی که تنها باعث رنج مردم فلسطین و افزایش تنش‌ها می‌شود، دست بکشد.

این اتحادیه تخریب مدرسه فلسطینی را به موجب قوانین بین‌المللی اقدامی غیرقانونی دانست و تاکید کرد که حق آموزش کودکان باید محترم شمرده شود.

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۱۱ مدرسه را در مناطق فلسطینی تخریب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha