استفاده از خدمات کمیته امداد برای بیماران خاص مشروط به تایید کمیسیون پزشکی است

تهران - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه بیماران صعب العلاج تحت پوشش باید در کمیسیون‌های پزشکی تایید شوند، گفت: از ابتدای امسال ۳۰ میلیارد ریال بابت تامین تجهیزات پزشکی و درمانی استان تهران پرداخت شد.

جهانبخش مرادی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: استفاده از امتیازات مربوط به بیماری‌های صعب العلاج اعم از بستری، دارو و تجهیزات منوط به تهیه و تایید مدارک پزشکی بیماران است.

وی تایید این مدارک را علاوه بر پزشکان متخصص خود بیمار، مشروط به بررسی و تایید پزشکان معتمد و کمیسیون پزشکی سازمان کمیته امداد دانست و افزود: امسال شاهد افزایش خدمات در حوزه بیماران صعب العلاج هستیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تهران اضافه کرد: امسال سرانه استفاده از هزینه بستری در بیماران صعب العلاج از ۲۰ میلیون تومان برای افراد عادی به ۳۵ میلیون تومان و سرانه دارو نیز از چهار میلیون در افراد عادی به ۲۰ میلیون برای بیماران خاص افزایش یافته است.

مرادی اظهار داشت: امسال از محل کمک‌های جمع آوری شده فطریه عام، فقط برای کمک به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب العلاج ۱۸ میلیارد و ۶۸۸ میلیون ریال پرداخت شد.

وی تعداد این بیماران دریافت کننده کمک هزینه‌ها را ۸۸۰ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد بیماران خاص و صعب العلاج استان تهران بر اساس آمار کمیته امداد که تحت پوشش این نهاد هستند، یکهزار و ۸۳۰ نفر است که همگی در سال گذشته ۳۷ میلیارد ریال کمک هزینه درمانی دریافت کردند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد افزود: امسال برای ۲ هزار و ۴۸۰ نفر از مددجویان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک هزینه فرانشیز(کسری بیمه) و خدمات ویژه درمان نیازمندان از محل فطریه عام جمع آوری و پرداخت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha