۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۳۷
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85105578
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل تخریب مدرسه کودکان فلسطینی توسط صهیونیست‎‌ها را محکوم کرد

نیویورک – ایرنا- سازمان ملل متحد تخریب یک مدرسه ابتدایی کودکان فلسطین در منطقه جیب الذیب در شهرک بیت تعمر در شرق بیت لحم توسط نظامیان اشغالگر صهیونیست را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، تور ونسلند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه، در مورد تخریب یک مدرسه ابتدایی فلسطینی در کرانه باختری اشغالی گفت: من عمیقا از تخریب یک مدرسه ابتدایی کودکان فلسطینی در روستای جیب الذیب در شرق بیت لحم در منطقه سی(C ) کرانه باختری اشغالی ناراضی هستم زیرا این اقدام مستقیماً بر آموزش حداقل ۴۰ کودک فلسطینی تاثیر می گذارد.

این مقام سازمان ملل افزود: این تخریب به دنبال حکم دادگاه اسرائیل با استناد به نگرانی های امنیتی در پی درخواست یک سازمان شهرک ساز صورت گرفت. در حال حاضر ۵۸ مدرسه که به ۶ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی خدمات رسانی می کنند، به دلیل نبود مجوزهای ساختمانی که دریافت آنها تقریباً برای فلسطینیان غیرممکن است، با خطر تخریب مواجه هستند.

ونسلند تاکید کرد: باید به حق تحصیل کودکان احترام گذاشته شود. من از مقامات اسرائیلی می‌خواهم که اقدامات خود در تخریب و تخلیه ساختمان های فلسطینی را که بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است، متوقف کنند و برای ساخت و ساز فلسطینی ها در منطقه سی کرانه باختری اشغالی طرح های مورد نظر را معرفی کنند.

این مقام سازمان ملل گفت: چنین اقداماتی که بر ارائه خدمات اولیه به فلسطینیان تأثیر منفی می گذارد، ثبات را تهدید و تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف می کند.

ونسلند ادامه داد: علاوه بر این، عوامل اصلی درگیری، از جمله تخریب، جو بی اعتمادی و تنش را بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها ایجاد می کند و چشم انداز دستیابی به راه حل سیاسی را تضعیف می کند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست روز یکشنبه هفتم ماه می به منطقه جیب الذیب در شهرک بیت تعمر در شرق بیت لحم یورش بردند و یک مدرسه را تخریب کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در پی یورش نظامیان صهیونیست به این منطقه، درگیری شدیدی بین فلسطینیان و صهیونیست ها به وقوع پیوست. صهیونیست ها در این درگیری با شلیک گاز اشک آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند که طی آن ۵ نفر زخمی شدند.

این مدرسه حدود ۶۰ دانش آموز داشت و از سال ۲۰۱۷ تاکنون بارها تخریب شده و هر بار فلسطینیان آن را از نو ساخته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha