۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲:۱۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85105698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بدبینی و ناامیدی محافل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از عادی سازی روابط تل آویو با ریاض

تهران-ایرنا-سازمان پخش رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) دوشنبه شب در گزارشی بعید دانست که مقامات این رژیم بتواند عربستان را در سال ۲۰۲۳ برای عادی سازی روابط با تل آویو متقاعد کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «سما» فلسطین، کان در گزارش خود به گفت وگوی ساعات پیش «ایلی کوهن» وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی‌اش پرداخت و نوشت که دو طرف در این گفت وگو درخصوص تلاش انجام شده برای عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان سخن گفته‌اند.

کان نوشت که چشم انداز روشنی در خصوص پیشرفت قابل توجه درخصوص عادی سازی روابط اسرائیل با عربستان دیده نمی شود و انتظار نمی رود که این مسأله در ماه‌های آینده و بزودی و حتی تا پایان سال ۲۰۲۳ انجام شود.

این رسانه افزود: یکی از مهم ترین موانع در راه عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان شاید مخالفت تل آویو با استفاده عربستان برای توسعه انرژی هسته‌ای برای اهداف غیر نظامی باشد.

درحالی که رژیم صهیونیستی چندین کلاهک هسته‌ای دارد و از هرگونه بازرسی از تأسیسات هسته‌ای توسط مراجع بین المللی سرباز می زند، سازمان پخش رژیم تل آویو افزود: اسرائیل همچنان موضع سنتی خود را دارد و مخالف دستیابی کشورهای منطقه به توان هسته‌ای است.

از سوی دیگر پایگاه خبری «واللا» در این راستا نوشت که «برت مک‌گورک» مسئول هماهنگی امور خاورمیانه و شمال آفریقای دولت بایدن و آموس هاکستین هماهنگ‌کننده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا امروز از ریاض به تل آویو می آیند تا گفت وگوهای خود با مقامات عربستانی [درباره عادی سازی روابط با اسرائیل] را به نتانیاهو اطلاع دهند.

این پایگاه خبری به نقل از چند مقام آمریکایی که به نامشان اشاره نکرد، گزارش داد که یکی از موضوعات سفر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده به عربستان، ترغیب ریاض برای برداشتن گام‌های بیشتر برای عادی سازی روابط با اسرائیل بوده است.

تاکنون مقامات عربستانی به ادعای مقامات آمریکایی درخصوص عادی سازی روابط ریاض با تل آویو هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

نتانیاهو در ماه‌های اخیر در مراسم گوناگون مدعی شده بود که برای عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان تلاش می‌کند و انتظار دارد که این مساله یک روند تدریجی باشد، اما احیای روابط ریاض و تهران محاسبه بی بی را خشمگین و نگران کرده است که بسیاری بر این باورند که قطار عادی سازی نتانیاهو به جای آن که از ریاض به تل آویو برسد به تهران رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha