افزایش ۴۹ درصدی صادرات از پایانه مرزی میرجاوه

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۶۸ هزار و ۳۹۶ تن کالا توسط ۲هزار و ۹۳۰ دستگاه کامیون در فروردین ۱۴۰۲ از پایانه مرزی میرجاوه خبرداد و گفت: صادرات از این پایانه مرزی ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

ایوب کرد روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: گاز مایع، هیدروکربن و خرما،عمده کالاهای صادر شده از پایانه مرزی میرجاوه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی واردات از طریق پایانه مرزی میرجاوه در این مدت را هشت هزار و ۵۳۴ تن کالا عنوان کرد و افزود: مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه مرزی میرجاوه ۴۴ هزار و ۴۶۵ تن کالا بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متوسط ورودی و خروجی از پایانه مرزی میرجاوه به طور متوسط روزانه ۲۹۳ دستگاه کامیون است.

وی ضمن تاکید بر اینکه پایانه مرزی میرجاوه همواره یکی از پایانه‌های فعال کشور درحوزه صادرات، واردات و ترانزیت در سیستان و بلوچستان بوده خاطرنشان کرد: پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان از ظرفیت بالایی در زمینه اقتصاد مقاومتی برخوردار هستند.

کرد اظهارداشت: با توجه به اینکه موفقیت صادرات از پایانه مرزی میرجاوه در طول سال‌های اخیر مبرهن این واقعیت است که در صورت توسعه زیر ساخت‌ها می‌توان روز به روز شاهد گسترش فعالیت‌های اقتصادی در استان بویژه صادرات کالاهای ایرانی به پاکستان بود بنابراین این اداره کل توسعه پایانه مرزی و توسعه فضای سالن مسافری جهت پذیرش زائران کشور همسایه را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی میرجاوه به دلیل نزدیکی به مراکز جمعیتی کشور پاکستان از فعالترین پایانه‌های مرزی کشور محسوب می‌شود که علاوه بر نقش‌آفرینی در توسعه مناسبات اقتصادی اشتغالزایی زیادی برای مردم استان به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha