۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85105908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امیر خان متقی: یک گروه تروریستی هم در افغانستان نیست

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85105908
امیر خان متقی: یک گروه تروریستی هم در افغانستان نیست

تهران- ایرنا - سرپرست وزارت امور خارجه طالبان، در اسلام‌آباد گفت حتی یک گروه تروریستی در افغانستان وجود ندارد و طالبان به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشوری دیگر استفاده کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در سخنرانی در مرکز مطالعات استراتژیک پاکستان گفت: «این‌ ادعا که در افغانستان چندین گروه تروریستی وجود دارد تبلیغاتی علیه ماست که در بیشتر از ۲۰ سال گذشته انجام شده است و ادامه دارد. هیچ گروه تروریستی در افغانستان و مدرکی در این رابطه نیز وجود ندارد.»

وی افزود تمامی این تلاش ها برای بدنام کردن کشور ما انجام می‌شود.

این مقام طالبان با اشاره به گروه تحریک طالبان پاکستانی خاطرنشان کرد به این گروه اجازه فعالیت از افغانستان علیه پاکستان داده نمی‌شود؛ زیرا این اتفاق به نفع افغانستان و پاکستان نیست.

سرپرست وزارت خارجه طالبان تصریح کرد اراده طالبان بر این است که به هیچ‌ فرد و گروهی اجازه ندهند تا از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده کند.

وی همچنان گفت در نشست‌های سه‌جانبه با وزیران امور خارجه پاکستان و چین در روز شنبه، دیگر طرف‌ها هم متعهد شده‌اند که از حریم هوایی و خاک هیچ کشوری علیه یکدیگر استفاده نشود.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در اسلام‌آباد به‌سر می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha