به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «امید علی مسعودی» در نخستین کارگاه بین المللی سواد رسانه ای آب ویژه خبرنگاران در پژوهشگاه نیرو افزود: بدون روزنامه نگاری تحقیقی نمی توان به خوبی از پسِ بحران آب برآمد.
وی با تاکید بر اینکه بحران آب بحرانی بین المللی است، ادامه داد: رسانه ها در بحران آب باید یک استراتژی و راهبرد کلی تدوین کنند.
این استاد دانشگاه به واکنش مسوولان ایرانی در برابر بحران آب پرداخت و خاطرنشانکرد: انکار اولیه، سپر بلا کردن و حمله به اتهام زننده، بخشی از واکنش مسوولان در برابر بحران آب است.
مسعودی، بهانه آوری، توجیه، پشیمانی و در آخر عذرخواهی را بخش دیگری از واکنش ها در برابر بحران آب عنوان کرد.
وی گفت: ایران رتبه نخست خشکسالی را دارد؛ بنابراین ضروری است استراتژی و راهبرد برای بحران آب تدوین کرد.
رئیس انجمن ملی سواد رسانه ای آب ادامهداد: بخشی از بحران آب برعهده رسانه ها است و باید با گزارش های تحقیقی جامعه را به این موضوع حساس کرد.
وی افزود: بحران آب باید در طول سال مدنظر قرار گیرد و محدود به زمانی خاص نشود.
لزوم توجه به بحران آب از مهدکودکها
این استاد دانشگاه خاطرنشانکرد: توجه به بحران آب باید از مهدکودکها شروع شود.
مسعودی با بیان اینکه ۸۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است، افزود: مقاله ها باید به گونه ای باشد که مورد توجه این بخش قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، نخستین کارگاه بین المللی سواد رسانه ای آب از امروز به مدت ۲ روز توسط وزارت نیرو ودر محل پژوهشگاه نیرو برای خبرنگاران در حال برگزاری است.
نظر شما