۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85106153
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

درآمد ۳۹ میلیارد ریالی شهروندان سیستان و بلوچستانی از نیروگاه‌های خورشیدی

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: شهروندان این استان سال گذشته حدود ۳۹ میلیارد ریال درآمد از طریق نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس کوچک کسب کردند.

محمد رئیسی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پارسال یک‌هزار و ۶۶۴ مگاوات انرژی، از طریق نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس کوچک سیستان و بلوچستان تولید و وارد شبکه توزیع برق شد.

وی با بیان اینکه ۲۱۲ واحد انرژی تجدیدپذیر خورشیدی و بادی در حوزه توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان فعال است افزود: تعداد نیروگاه‌های خورشیدی با قدرت پنج کیلووات این استان ۲۰۴ واحد، با قدرت ۲۰ کیلووات سه واحد، با قدرت ۵۰ کیلووات ۲ واحد، با قدرت سه کیلووات یک واحد و تعداد نیروگاه بادی این استان با قدرت انرژی پنج کیلووات یک واحد است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در دست اقدام اشاره کرد و گفت: با مشارکت وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، جهاد سازندگی و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری کار ساخت ۱۰ هزار سامانه خورشیدی در این استان در حال برنامه ریزی و انجام است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک سه هزار و ۳۰۰ درخواست تولید نیروگاه خورشیدی حمایتی در سامانه مهرسان ثبت و در انتظار عقد قرارداد و معرفی به بانک هستند.

رئیسی بیان کرد: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر امروز یکی از ضروری‌ترین نیازهای کشور هست که در در دولت سیزدهم به عنوان یکی از برنامه های محوری افزایش ظرفیت تولید برق کشور مورد تاکید است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان طبق گفته کارشناسان حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر از جهت ساعت‌های آفتابی، درجه حرارت منطقه و وزش باد از استعدادهای کشور در حوزه استفاده از انرژی‌های پاک است.

درآمد ۳۹ میلیارد ریال شهروندان سیستان و بلوچستانی از نیروگاه‌های خورشیدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha